توسط بخش خصوصی:

کارخانه تولید فرش ماشینی در آبدانان ایجاد میشود

۱۳۹۷/۰۳/۱۱ - ۰۷:۵۴:۱۵
کد خبر: ۷۱۳۳۶۶
کارخانه تولید فرش ماشینی در آبدانان ایجاد میشود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام از ایجاد و راه اندازی واحد تولید فرش در شهرستان آبدانان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش برنا از ایلام ایوب درویشی در نشست با سرمایه گذار طرح تولید فرش ماشینی اظهار کرد: با توجه به مزیت هایی که در استان وجود دارد، سرمایه گذاران متعددی در بخش های مختلف اعلام آمادگی کرده اند که اکنون یک واحد تولید فرش و ریسندگی از کاشان برای سرمایه گذاری در استان حضور پیدا کرده است.
وی افزود: بر اساس طرح توجیهی این طرح قرار است 250 نفر بطور مستقیم در 2 واحد ریسندگی و بافندگی این واحد تولیدی مشغول بکار شوند.
معاون استاندار ایلام ادامه داد: بر اساس اعلام سرمایه گذار قرار است سالانه 50 هزار تخته فرش از این واحد تولید و به مناطق مختلف کشور ارسال شود که با اجرایی شدن آن نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید منطقه دارد.
درویشی از اعلام آمادگی و همکاری مجموعه استانداری و دستگاه های مرتبط با سرمایه گذاران خبر داد و گفت: دست هر سرمایه گذاری که برای ایجاد اشتغال و رونق تولید وارد استان شود، به گرمی می فشاریم و از آنها استقبال کرده و موانع پیش پای آنان را برطرف خواهیم کرد.
درویشی اظهار کرد: تسهیلات پرداختی به این طرح اشتغال محور است و به ازای اشتغالی که سرمایه گذار ایجاد می کند به آن تسهیلات پرداخت می شود به گونه ای که با توجه به پرداخت بیمه کارگران در این طرح برای آنها شغل پایدار ایجاد می شود.
وی افزود: بسیاری از مناطق استان پس از تبدیل به شهرستان نواحی صنعتی آنها هم تبدیل به شهرک صنعتی شده که این تغییر نام موجب برخوردار نشدن از دریافت تسهیلات روستایی و ارزان قیمت شده است.
معاون استاندار ایلام یاداور شد: ایجاد اشتغال و حمایت از تولید ملی مهمترین دغدغه مسئولان است که امیدواریم با حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف تحقق پیدا کند.
فرماندار آبدانان نیز در این نشست گفت: بیش از 250 نفر از زنان مناطق مختلف شهرستان آبدانان مشغول ریسندگی هستند و نخ های تولیدی آنها به کارخانجات بافندگی مازندران ارسال می شود.
مجید عسگری اظهار کرد: طرح تولید فرش در استان با تعهد ایجاد اشتغال 90 درصد از افراد شهرستان مورد حمایت فرمانداری است که امیدواریم با حضور سرمایه گذار تحقق پیدا کند.
وی از بانک عامل این طرح خواست که پس از بررسی اهلیت و توانمندی و سابقه سرمایه گذار حمایت خود در پرداخت تسهیلات برای اجرایی شدن این طرح را انجام دهد.
طرح تولید فرش شهرستان آبدانان با اعتبار 100 میلیارد ریال و اشتغالزایی 250 نفر با تولید سالانه 50 هزار تخته فرش قرار است پس از بررسی و صدور جواز اجرا شود.
اکنون سالانه بیش از 800 تن پشم در استان تولید و برای ریسندگی به کارخانجات خارج از استان صادر می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز