معاون استاندار:

امام خمینی تاثیرگذار ترین شخصیت بر معادلات جهانی در قرن بیستم بود

۱۳۹۷/۰۳/۱۷ - ۱۴:۵۶:۴۹
کد خبر: ۷۱۵۰۹۳
امام خمینی تاثیرگذار ترین شخصیت بر معادلات جهانی در قرن بیستم بود
معاون سیاسی استاندار ایلام:عصرى که امام موجد آن بودند، گرایش و احترام به کرامت و ارزشهاى انسانى و عدالت و حریت داشت و با ظهور انقلاب اسلامی تحولات بسیاری در عرصه های سیاسی و فرهنگی جهان بوجود آورد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام :دکتر نوذری معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگاربرنا ضمن تسلیت این روز، امام خمینی(ره) را تاثیرگذار ترین شخصیت بر معادلات جهانی در قرن بیستم قلمداد نمود و گفت: با ظهور انقلاب اسلامی تحولات بسیاری در عرصه های سیاسی و فرهنگی جهان به وقوع پیوست، تحولاتی که آبستن یک رخداد عظیم به نام انقلاب اسلامی ایران به رهبری یک شخصیت کاریزماتیک دینی شد و باعث بر هم زدن معادلات سیاسی جهان گردید و عصر جدیدی را به نام عصر امام خمینی(ره) شکل داد. 

وی ادامه داد؛ عصرى که امام موجد آن بودند، گرایش و احترام به کرامت و ارزشهاى انسانى و عدالت و حریت داشت و با ظهور انقلاب اسلامی تحولات بسیاری در عرصه های سیاسی و فرهنگی جهان بوجود آورد. 

نوذری با ذکر این نکته که عصر امام خمینی منشا پرتوهای نورانی بخشی بود که چون آفتاب تابان بر گستره ایران و جهان طلوع کرد و روشنایی بخشید، تصریح نمود؛ این عصر حامل مشخصه هایی چون ایجاد روح عزت، استقلال، آزادی، جمهوریت، اسلامیت، استغناء و اعتماد به نفس براى ملتى بود که در طول سالیان متمادى سعى شده بود این روحیات از آنها گرفته شود و دیگران را بر سرنوشتشان مسلط گردانند.

این مقام مسئول از قیام امام خمینی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی بعنوان یک معجزه یاد می کنند و اظهار می دارند؛ آن زمان که در عصر یخبندان دینداری مردی از تبار خوبان قیام می کند و با دستان خالی و بدون سلاح و تنها به پشتوانه مردمی خداجو در مقابل رژیمی تا دندان مسلح کاخ ستمگران را در هم می کوبد و به حکومت 2500 ساله شاهنشاهی پایان می دهد باید بگوئیم چیزی شبیه معجزه در آن فضای خفقان و استبداد رخ داده است. 

وی سپس امام خمینی را محبوب گذشته، حال و آینده ملت بزرگ ایران و ملت های آزاده جهان خواند و گفت؛ از آنجا که امام امت راه سعادت و خوشبختی مردم را به خوبی می شناخت، خواسته ها و مطالبات به حق آنان را نمایندگی کرد تا امروز او محبوب قلب ها در گذشته، حال و آینده ملت های آزاده جهان باشد. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام جاذبه امام را فراتر از زمان و مکان دانست و گفت؛ امروز علی رغم گذشت سالها از رحلت جانگداز آن امام بزرگ، وفاداری وصف نشدنی مردم ایران و جهان در ادوار مختلف تاریخ به امام، جاذبه ای وصف ناپذیر از یک شخصیت محبوب جهانی را به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد؛ راه و یاد و نام امام همیشه زنده خواهد ماند چراکه ما در ادامه راه پرفروغ انقلاب اسلامی همچنان نیازمند روش و سیره آن امام عزیز هستیم.

دکتر نوذری امام خمینی را نماد رهایی یک ملت آزاده از چنگ استعمار و استکبار و استبداد دانست و گفت؛ آن امام عزیز با بنیان گذاشتن انقلاب اسلامی به استکبارگری و استعمارگری آمریکایی ها در ایران پایان دادند و استبداد شاهنشاهی را در هم شکستند تا ارمغان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برای ایرانیان باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در پایان به رهبری پیامبر گونه امام خمینی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره می کنند و اظهار می دارند؛ قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی و ایادی آن از هیچ تلاشی برای ناکام گذاشتن انقلاب فروگذار نبودند اما رهبری هوشمندانه امام همه دشمنان این نظام را مایوس و نا امید کرد. 

وی در ادامه ضمن اشاره به وحدت کلمه ای که ورد زبان آن امام بزرگ بود اظهار داشت: از نظر امام امت وحدت کلمه رمز پیروزی انقلاب اسلامی و کلید غلبه بر هر مشکلی بود و ما امروز در تداوم راه سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنان نیازمند همان وحدت کلمه هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز