قلعه شیاخ در استان ایلام مرمت می شود

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۴:۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۱۶۵۶۷
قلعه شیاخ در استان ایلام مرمت می شود
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام از مرمت قلعه شیاخ در روستای بردی از توابع بخش زرین آباد شهرستان دهلران خبر داد .

به گزارش برنا از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، ” رویا ارجمندی” معاون میراث فرهنگی اداره کل امروز ۲۱ خرداد ۹۷ با اعلام این خبر اظهار داشت : بمنظور حفظ و نگهداری از قلعه شیاخ این بنای تاریخی با ابلاغ اعتبارات ملی مرمت می شود.

وی افزود : برخی از سرفصل هایی که بر روی این بنای تاریخی اجرا خواهد گردید شامل آوار برداری روی دیوارها وبخش های مختلف قلعه  – ترمیم ترکها و شکاف های ایجاد شده در بدنه دیوارها -اجرای بند کشی با گچ در نمای دیوار سنگی می باشد .

ارجمندی تصریح کرد : قلعه شیاخ یا شیاق در روستای بردی از توابع بخش زرین‌آباد شهرستان دهلران بر بالای تپه‌ای در دامنه کوه‌های تخت پیران قرار دارد. این بنا که بزرگ‌ترین و منحصر به فردترین بنای تاریخی استان ایلام و غرب کشور می‌باشد، متعلق به دوره ساسانیان است و در زمان خود به لحاظ موقعیت استراتژیکی، از وضعیت مناسبی برخوردار بوده است.در قسمت شمال قلعه شیاخ و بر روی تپه‌های مشرف به آن، برج‌های دیده‌بانی وجود دارند.

معاون میراث فرهنگی گفت : این بنای تاریخی به شماره ۲۴۶۱۸و در تاریخ ۲۷/۱۱/۸۷ در فهرست آثارملی کشور به ثبت رسیده

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز