برنا ایلام

ایلام استانی که حتی در حوزه گردشگری محلی هم ظاهر نگردیده تاچه برسد به گرشگری ملی

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۴:۰۲:۱۸
کد خبر: ۷۱۶۵۷۳
ایلام استانی که حتی در حوزه گردشگری محلی هم ظاهر نگردیده تاچه برسد به گرشگری ملی
هیچ توسعه چشمگیری در مناطق گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی و حتی مناطق گردشگری جنگی رخ نداده است.

به گزارش برنا-ایلام ;مناطق نمونه ۱۴ گانه گردشگری استان یکی پس از دیگری به فراموشی سپرده شدن و فقط نامی از آنها در دولت ۹ و۱۰ به میان آمد.ضعف مدیریتی در این حوزه و همراه نبودن آن با دولت ۱۱و۱۲  بزرگترین عامل عدم جذب اعتبارات برای تقویت و راه اندازی این مناطق نمونه و بکر و تاثیرگذار بوده است که این مناطق شامل مناطق نمونه مله پنجاو ، دربندبدره، سرابله، چشمه های آب گرم دهلران، عقبه سدکرخه، سراب دره شهر، بانکول، مانشت، کوران بزان، هیانان، تنگ شمشه، صالح آباد، مهران، امام زاده سید عبدالله و سد ایلام میباشد .

فرمایشی و بصورت ناقص تجهیز کردن تعدادانگشت شماری از خانه های بوم گردی برخی روستاها عامل دیگر ضعف مدیریتی حوزه گردشگری استان می باشد.

رها کردن بخش خصوصی بومی در حوزه گردشگری با خالی کردن میدان برای افراد غیربومی در مدیریت مسافرین عتبات عالیات به داخل کشور عامل نارضایتی دفاتر بخش خصوصی بومی استان شده است.

بی تدبیری و ضعف مدیریت میراث استان در ورود غیرقانونی حج و زیارت  در ثبت نام و کاروان گیری زوار و اعزام آنها به عتبات عالیات عامل دیگر نارضایتی دفاتر بخش خصوصی گردشگری بومی استان شده است.

عدم تحول در ایجاد و رونق گردشگری اقتصادی و فرهنگی اجتمایی بااستفاده از موقعیت ویژه مرزمهران بین دو استان هم مرز ایلام و واسط سایه سردی را بر دو استان  هم مرز حاکم کرده است. تسهیل نمودن مراودات قومی دو استان میتواند گره گشای بخشی از مشکلات اشتغال زایی باشد.

 

 

نظر شما