استاندار ایلام :

مذاکره کنندگان هسته ای از خبره ترین های تاریخ کشور هستند

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۵:۲۷:۱۰
کد خبر: ۷۱۸۷۹۵
مذاکره کنندگان هسته ای از خبره ترین های تاریخ کشور هستند
استاندار ایلام: برخی به جای آمریکا و اسرائیل علیه رئیس‌جمهور و دکتر صالحی شعار می‌دهند!

به گزارش برنا-ایلام «قاسم سلیمانی دشتکی» در جلسه ای که با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های ایلام و نماینده استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی نیاز به وحدت و انسجام ملی داریم 
وی ضمن اینکه از دانشگاهیان خواست که در تلطیف فضای اجتماعی و سمت و سو دادن آن به طرف توسعه اثرگذار باشند، اظهار داشت؛ از تمامی خواص و دانشگاهیان خواهش می‌کنم با وحدت حول توسعه نگذارند برخی اختلاف سلیقه‌ها جلوی توسعه استان را بگیرد.
وی ادامه داد؛ مسئولین و بزرگان باید بدانند تنها راه توسعه استان این است که تبدیل به همّ و غم همگی شود و اختلاف نظرها را در چهارچوب توسعه استان بیاوریم و با وحدت و همدلی برای توسعه استان راه‌حل پیدا کنیم. 

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل استان، جامعه دانشگاهی را مورد خطاب قرار داد و گفت: در استان باید پژوهش‌ها به سمت مسائل اجتماعی، جامعه شناسی و قوم‌شناسی که مانع مسائل اجرایی استان هستند برود، ما در ایلام به اندازه کافی پروژه داریم ولی باید بر روی مسائل اجتماعی که باعث ایجاد معارضه و مانع آمدن سرمایه‌گذار به استان می‌شوند تحقیق کرد. 
استاندار ایلام سپس گریزی به عملکرد دولت در سیاست خارجی زد و گفت؛ زمانی تحریم‌ها را کاغذپاره می‌خواندند و با عملکرد ضعیف خود زمینه ساز قطعنامه ها و تحریم های زیادی شدند اما برجام حاصل مذاکرات در دولت تدبیر و امید شد تا باعث جدایی دوستان و یاران آمریکا از همدیگر شود. 
وی با انتقاد از هجمه برخی دلواپسان علیه صالحی اظهار داشت؛ برخی به جای آمریکا و اسرائیل علیه رئیس‌جمهور و دکتر صالحی شعار می‌دهند!

وی سپس گفت؛ آیا باید علیه کشوری که بدعهدی کرده و زیر توافقی زده که به تصویب شورای امنیت هم رسیده متحد شویم یا بیاییم رئیس جمهور خودمان را بکوبیم و علیه مرد تقوا و دانشمند فاضل دکتر صالحی شعار دهیم؟ 
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه برخی در کشور دچار اشتباه محاسباتی و سیاسی شده اند و به جای دشمن دولت را می کوبند اظهار داشت: ما آقای صالحی را مرد آرام، اهل تقوا و اندیشمند می‌دانیم که باید 6 دانگ حواسش جمع مذاکرات و راهکارهای مقابله با آمریکا باشد ولی وقتی با چنین صحنه‌ای مواجه می‌شود آیا می‌تواند درست فکر کند؟ 

وی در ادامه گفت؛ ما از آمریکا نمی‌ترسیم، پایش بیفتد از جنگ هم نمی‌ترسیم ولی از تریبون‌های بی در و پیکر می‌ترسیم، از صداهای نامهربان و تفرقه افکن می‌ترسیم از اینکه هر روز انگی به دولت و خادمان ملت بزنند می‌ترسیم. 

نماینده عالی دولت در استان مذاکره کنندگان هسته‌ای را خبره‌ترین های تاریخ کشور خواندند و اظهار داشتند؛ مگر می‌شود کار این افراد را با قراداد ترکمانچای مقایسه کرد؟ شخصی که با اصول دیپلماسی آشنا نبوده ولی خودش مذاکره‌کننده بوده از اول مخالف برجام بوده و حالا هم مخالف است ولی نمی‌شود فردی که خودش سال‌های سال در مصدر بوده حالا چنین طلبکارانه حرف بزند! 
وی درپایان با دفاع از عملکرد رئیس‌جمهور در مقابل برخی هجمه ها گفت؛ روحانی کسی است که اولین بار نام "امام" را مطرح کرد، 16 سال عضو شورای عالی دفاع حدود 18 سال عضو شورای عالی امنیت ملی و سال‌ها دبیر این شورا و از امنای مملکت بوده است و نباید چنین شخصیت فرهیخته ای را مورد هجمه قرار داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز