در حیدرآباد میش‌خاص

چهارمین جشن برداشت زردآلو برگزار شد

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۴:۵۱:۲۵
کد خبر: ۷۲۰۲۰۸
چهارمین جشن برداشت زردآلو برگزار شد
جشنواره برداشت زردآلو عصر روز گذشته در روستای هدف گردشگری حیدرآباد بخش سیوان با حضور مسئولین و مردم استان برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام;معروف بسطامی در این فرماندار ایلام  دراین مراسم اظهار داشت : از لحاظ اعتبارات استانی و ملی شهرستان در بحث مکانیزاسیون و مکانیزه کردن آب باغات باید افزایش یابد زیرا هم باعث ثمردهی بهتر و هم صرفه اقتصادی بیشتری دارد .

وی افزود : در گذشته سیصد هکتار از باغات شهرستان بصورت سنتی آبیاری می شدند که با توسعه کشاورزی و آبیاری صنعتی این میزان بیش از ۷۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است و ما باید در معرفی محصول زردآلوی بخش سیوان (میشخاص) همت و تلاش مضاعف داشته باشیم.

فرماندار ایلام ادامه داد : مردم بخش سیوان مردمانی سختکوش و تلاشگر هستند و ماندگاری کار و تلاش در سطح روستاها فقط با توسعه و پیشرفت در بخش کشاورزی حاصل می شود و ما باید با واحدهایی که به نحوی زمینه ساز کارآفرینی و توسعه روستا هستند حمایت دو چندان داشته باشیم .

در ادامه این مراسم ” عبدالمالک شنبه زاده” مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیران و مردم در جشن برداشت زردآلو گفت : بحث گردشگری رویداد محور چیزی است که در سراسر دنیا مطرح می شود و برگزاری برنامه های گوناگون هم به معرفی منطقه می پردازد و هم از ظرفیت آن منطقه خاص در سطح کشور و بعضاً بین الملل مطرح می شود .

وی تصریح کرد : جشن های مختلف که در سطح کشور برگزار می شود و هر ساله هم علاقمندان فراوانی را به خود جذب می کند و هم امتیازات فراوانی را برای آن منطقه به وجود می آورد ، جشن برداشت زردآلو ، جشن برداشت برنج عنبربو ، برداشت گل نرگس و برداشت خیار در استان ایلام از این قبیل جشنواره ها می باشد .

اجرای نمایش طنز، مسابقه‌ و موسیقی محلی و تجلیل از باغداران نمونه از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

روستای حیدرآباد از توابع دهستان میش‌خاص بخش سیوان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز