در نشست خبری رییس کل دادگستری استان ایلام با رسانه‌ها عنوان شد؛

افتتاح ۲ دادگاه جدید در ایلام

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۰۹:۲۵:۵۷
کد خبر: ۷۲۱۹۳۷
افتتاح ۲ دادگاه جدید در ایلام
رییس کل دادگستری استان ایلام در نشست با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته قوه قضائیه در مورد افتتاح دادگاه های جدید گفت: در دو بخش زرین آباد و موسیان دو دادگاه جدید تا ماه های آینده افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ; محمد رزم به میزان ورودی پرونده های ارجاعی به شعب دادگاه های استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 134 هزار و 26 پرونده به دادگستری استان وارد شد که از این تعداد 133 هزار 166 مورد پرونده مختومه شد.
 

وی در مورد سفر رییس قوه قضاییه به استان ایلام گفت: بیش از ١۶٠ میلیارد تومان در سفر رییس قوه قضاییه به تصویب رسید و یک حرکت بزرگ و روبه جلو به شمار می آید و در تاریخ دادگستری استان بی نظیر است و تا کنون ١٩ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان از مبالغ این مصوبه تخصیص یافته و وارد استان شده است.

وی در مورد استخدام‌های آتی دادگستری استان عنوان کرد: در سال جاری ١۴٠ نفر استخدام خواهند شد و با توجه به استخدام ١۴٠ در نفر در سال گذشته، تعداد استخدام در دوسال در دادگستری استان به ٢٨٠ نفر خواهد رسید.

رزم افزود: در سال جاری بر اساس مصاحبه های کاملا تخصصی و گزینش از یک سبد ٣٠٠ نفره نظر داریم به ۵٠ نفر از نخبه های حقوقی استان برسیم و پس از اعزام به دوره های تخصصی از آنان به عنوان قاضی استفاده کنیم و مشکل کمبود قاضی در استان حل شود.

ایلام 300 نفر اراذل و اوباش دارد

رییس کل دادگستری استان ایلام در مورد برخورد با اراذل و اوباش نیز گفت: سال گذشته ٣ مورد اعدام اراذل و اوباش اتفاق افتاد و هم اکنون نیز سیاست کلی دستگاه قضا برخورد جدی و بدون اغماض با این مجرمان است. تمامی اراذل و اوباش استان که در حدود ٣٠٠ نفر هستند سطح بندی شده و تمامی مشخصات و حتی تصاویر آنها ثبت شده است؛ و این اطلاعات در اختیار بازپرس ها قرار گرفته است و بر اساس سوابق جرائم به ٣ سطح تقسیم شده اند.

محمد رزم در مورد سیاست های کلی برخورد با جرائم خاص گفت: قتل عمد، آدم ربایی، تجاوز به عنف، حمل اسلحه، حمل و توزیع مواد مخدر، اسیدپاشی و ربا خواری از جرائم خاص هستند و با مجرمین این جرائم به شدت برخورد می کنیم.

رزم با بیان این که در سال گذشته هشت فقره قتل در این استان منجر به صلح شده است، تاکید کرد: از این تعداد 6 مورد قتل عمدی و 2 مورد نیز قتل غیر عمده بوده است. در همین مدت سه مورد اجرای حکم در ملاء عام در استان صورت گرفت که جرم آنها تجاوز به عنف بود که این افراد بعد از سه روز دستگیر و در طول سه ماه حکم آنها اجرا شده است. همچنین در مدت یاد شده تعداد 6 هزار 334 فقره پرونده در شورای اختلاف استان مختومه شده است.

بیشترین جرایم استان ایلام چیست؟

رئیس کل دادگستری ایلام در ادامه بیشترین جرائم استان را سرقت، توهین، جرایم چک، منازعه فردی، ضرب و جرح، تهدید و تخریب، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، مزاحمت تلفنی و افترا عنوان کرد.

وی تأکید کرد: تمام قضات با جدیت با مجرمین جرائم خاص برخورد می کنند و در همان ٢۴ ساعت اول جرم، با دستور قاضی مجرم دستگیر و روانه زندان می گردد.

گفتنی است، از یکم تا هفتم تیرماه بمناسبت سال‌روز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز