استاندار ایلام :

یکی از عوامل اصلی روی آوردن به مواد مخدر بیکاری و نبود اشتغال است

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۴:۳۶:۲۴
کد خبر: ۷۲۹۳۶۸
یکی از عوامل اصلی روی آوردن به مواد مخدر بیکاری و نبود اشتغال است
استاندار ایلام گفت: یکی از عواملی که باعث روی آوردن جوانان و سایر اشخاص به مواد مخدر شده، مسئله اشتغال و بیکاری و نبودن در آمد خانواده هاست.

به گزارش برنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: برای مبارزه با اعتیاد جوانان، فراهم کردن زمینه اشتغال برای جوانان و بالا بردن تولید در راستای اشتغالزایی آنان ضروری است.

او تاکید کرد: ما باید مشکلات اشتغال جوانان را سرو سامان دهیم و اگر همه مدیران همت به خرج دهند و قوی تر حرکت کنند می توانیم مشکلات و موانع پیش روی اشتغال جوانان را برطرف کنیم.

اوادامه داد: در شرایط فعلی نیاز به مدیران تلاشگر و قوی و سرزنده داریم تا بتوانیم با مدیریت و خلاقیت آنها موانع موجود را کنار بزنیم.

استاندار ایلام با ذکر این نکته که مدیران باید امیدوارانه پاسخگوی مشکلات مردم باشند و در این زمینه چاره ای جز قوی تر کردن اشتغال و تولید نداریم، گفت؛ البته ما در شرایط سخت تر از امروز قرار گرفته ایم و سربلند و پیروز شده ایم و امروز که از گذشته قویتر هستیم قطعا از موانع عبور خواهیم کرد.

او افزود: امروز ارتش ما، نظام ما و تولید ما خیلی بهتر از سالهای قبل است، قبلا تولید ما وابسته بود ولی امروز نیست.

او همچنین به جایگاه استان از نظر رتبه بندی استانها در زمینه مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ما در رتبه های آخر کشوری هستیم و از این حیث نسبت به دیگر استانها وضعیت بهتری داریم.

سلیمانی دشتکی اظهارداشت: خود اعتیاد زمینه ساز مسائل و مشکلات دیگری مانند طلاق، بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی و ... می شود که تنها چاره و راه مبارزه با این پدیده شوم ایجاد اشتغال برای جوانان و هدایت آنان به سمت تولید و بهبود شرایط است.

او افزود: با برگزاری جلسات مکرر اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و جلسات سرمایه گذاری با حل کردن مشکلات تولید کنندگان و کار فرمایان تلاش خود در جهت ایجاد اشتغال مولد جوانان دو چندان کرده ایم.

او ادامه داد: همه باید دست به دست هم بدهیم و برای پیش بردن جامعه و خانواده ها به سمت اشتغال، توسعه، نشاط و رفاه اجتماعی پیش برویم.

او از صدا و سیما خواست که با تهیه برنامه های و فیلم و سریال آثار مخرب مواد مخدر را به خانواده ها نشان بدهند که این حرکت باعث می شوند که خانواده در زمینه جلوگیری از اعتیاد فرزندانشان اطلاعات بیشتری داشته باشند.

 

 

 

نظر شما