شروع فعالیت گشت ویژه حفاظت ازاراضی کشاورزی دهلران

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۴:۵۳:۴۲
کد خبر: ۷۲۹۴۱۰
شروع فعالیت گشت ویژه حفاظت ازاراضی کشاورزی دهلران
سامانه 131 با هدف ارتباط مردمی جهت اطلاع رسانی، پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی گردیده و آماده دریافت هرگونه خبر مردمی در این خصوص می باشد.

به گزارش برنا از ایلام، عباس احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگفتگو با برنا اظهار داشت:  گشت ویژه تغییر کاربری غیر مجاز در منطقه که سامانه 131 زمینه نظارت مردمی بر عملکرد دولت در صیانت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را فراهم نموده و گشت های آن همه روزه بمنظور جلوگیری از زمین خواری و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغات در سطح منطقه انجام می پذیرد .

 

او افزود : سامانه 131 با هدف ارتباط مردمی جهت اطلاع رسانی، پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی گردیده و آماده دریافت هرگونه خبر مردمی در این خصوص می باشد.

احمدی ادامه داد: هرگونه تغییر در اراضی کشاورزی و باغی بدون اخذ مجوز و رعایت ضوابط و مقررات که مانع از تداوم تولید و بهره برداری و استمرار کشاورزی گردد تغییر کاربری محسوب گردیده و پیگرد قانونی دارد.

اوتصریح کرد:  اراضی کشاورزی ذخیره زیستی برای آیندگان محسوب گردیده و بعنوان بستر تولید غذا، مهم ترین رکن تداوم حیات انسان ها و امانتی برای تمام نسل هاست و گشت های حفاظت از اراضی کشاورزی و اجرای دقیق قانون ، ضریب پوشش حفاظتی زمین های کشاورزی را ارتقاء داده و از خروج این عرصه ها از چرخه تولید کشاورزی جلوگیری می نماید.

 

نظر شما