در رتبه بندی کشوری:

ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته انتخاب شد

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۱۴:۴۳:۳۰
کد خبر: ۷۳۲۹۴۵
ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته انتخاب شد
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام :انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته مقدمه ای برای انتخاب به عنوان شهر جهانی در آینده است و باید اقدامات لازم در زمینه جهانی شدن گلیم نقش برجسته ایلام انجام شود.
به گزارش برنا از ایلام؛ شنبه زاده با بیان اینکه شهر ایلام به عنوان نامزد شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده بود، افزود: در روزهای گذشته در نشستی با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور این شهر به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی و اعلام شد.
او با اشاره به جایگاه گلیم نقش برجسته به عنوان مهم ترین و شاخص ترین صنعت دستی استان ایلام است گفت: شاخص هایی از جمله پیشنیه این هنر صنعت و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت باعث انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته شد.
شنبه زاده ابراز امیدواری کرد: انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته مقدمه ای برای انتخاب به عنوان شهر جهانی در آینده است و باید اقدامات لازم در زمینه جهانی شدن گلیم نقش برجسته ایلام انجام شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تاکید کرد: با توجه به انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته از این پس باید فعالیت های گسترده ای به منظور تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی استان انجام شود.

گفتنی است گلیم نقش برجسته ایلام از نظر اصالت و تولید مهمترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است و هولوگرام سوغات ملی دریافت کرده و به عنوان سوغات و برند اختصاصی استان ایلام به عنوان استان ابداع کننده گلیم نقش برجسته ثبت شده است.
هفت هزار و 600 صنعتگر در 33 رشته صنایع دستی استان ایلام در بیش از 100 کارگاه فعال به صورت رسمی فعالیت می کنند که بیش از نیمی از آنها در بخش تولید گلیم نقش برجسته فعال هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز