معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد :

ایلام یکی از استانهای ناتوان در جذب تسهیلات اشتغال روستائی

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۱:۵۳:۲۱
کد خبر: ۷۳۵۹۸۲
ایلام یکی از استانهای ناتوان در جذب تسهیلات اشتغال روستائی
استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر و کردستان مقام اول در جذب اعتبارات را از آن خود ساخته‌اند.
به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، حمید کلانتری که به استان ایلام سفر کرده بود، در نشست با بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اظهار داشت: عملکرد استان ایلام در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در مقایسه با دیگر استان های کشور مطلوب نیست و در رتبه 21 و 22 کشوری قرار دارند.

اودر میان استان‌های مرزی تنها ایلام را بعنوان ناتوان در جذب اعتبارات اشتغالزایی روستایی نام برد و خاطر نشان کرد: استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر و کردستان مقام اول در جذب اعتبارات را از آن خود ساخته‌اند.

کلانتری با انتقاد از روند جذب اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی در استان ایلام گفت: استان ایلام تا کنون 33 درصد از اعتبارات اختصاصی را جذب که این رغم بسیار ناچیز و استان ایلام را در رده یکی به آخر در میان استان‌های کشور قرار داده است.

او تأکید کرد: ایلام با 420 میلیارد ریال، موفقیتی در جذب اعتبارات واگذاری نداشته است.

کلانتری به محدویت فرصت جذب اعتبارات تا 15 شهریور اشاره و تصریح کرد: اگر اعتبارات تخصیص داده شده جذب نشود، در استان‌های دیگر مصرف خواهد شد.

او با بیان اینکه هدف تسهیلات روستایی، ایجاد اشتغال از نوع پایدار و دائمی است، افزود: بانک ها در فرایند پرداخت این تسهیلات به متقاضیان، سختگیری نکنند و مانع از اجرای طرح نشوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: 90 درصد مصوبات بانک ها تبدیل به عقد قرارداد شده است و از 22 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده در سراسر کشور، سهم استان ایلام 420 میلیارد ریال است و 287 طرح در این استان عقد قرارداد شده است.

کلانتری با تاکید بر افزایش فعالیت بانک های استان بخصوص کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک در حوزه اشتغال روستایی تصریح کرد: تا کنون 33 درصد اعتبارات تخصیصی در استان ایلام جذب شده و باید تا پایان مرداد ماه جاری 50 درصد اعتبارات جذب شود.

او افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در استان ایلام باید سهمیه اشتغال روستایی افزایش یابد و در صورت جذب مناسب، این وزارتخانه نیز حمایت های لازم را در این زمینه بعمل می آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز