رئیس سازمان امور عشایر کشورخبر داد:

اختصاص اعتبار ۷۰۰ملیارد ریالی برای تامین آب عشایر

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۱۲:۴۶:۰۴
کد خبر: ۷۳۷۰۱۲
اختصاص اعتبار ۷۰۰ملیارد ریالی برای تامین آب عشایر
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: از سوی هیات دولت از محل منابع حاصل از احکام بودجه، مالیات بر افزایش افزوده و برنامه ششم توسعه برای تامین و انتقال آب عشایر کشور امسال 700 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ کرمعلی قندالی اظهار داشت : در حال حاضر 600 دستگاه تانکر آبرسان با روزانه 15 هزار لیتر آب کار آبرسانی را به عشایر انجام می دهند

اوافزود: قرار است تا پایان سالجاری 90 دستگاه تانکر آبرسان و 120 ماشین کمک فنردار به ادارات عشایر استان ها تحویل داده شود که سهم استان ایلام چهار تانکر و پنج دستگاه ماشین کمک فنردار است.
او با اشاره به کم شدن حجم منابع آبی در سال های اخیر یادآور شد: با توجه به این موضوع اما شبکه های آبرسانی در نزدیک ترین کانون های اسکان سالیانه ییلاق و قشلاق عشایر استقرار یافته و به عشایر خدمات رسانی می شود. 
قندالی با اشاره به مشکل خطوط ارتباط دهی عشایر تاکید کرد: بر اساس بخشنامه شورای عشایر کشور وزارت ارتباطات مکلف است سرویس های آنتن دهی برای نقاط کور محل اسکان عشایر به عنوان یک ضرورت اقدام کند.
رئیس سازمان امور عشایری با بیان اینکه سرشماری نفوس و دام عشایر هر 10 سال یکبار انجام می شود یادآور شد: در این مدت زندگی و جمعیت عشایری دستخوش تحول و تغییرشده اما در 10 سال گذشته جمعیت زیادی از جامعه عشایری کاسته نشده و در هر خانوار که زندگی عشایری داشته اند حداقل یک یا 2 نفر همچنان این نوع زندگی سنتی را ادامه می دهند.
گفتنی است یک میلیون و 213 هزار نفر معادل 1.8 درصد از جمعیت کل کشور متعلق به جامعه عشایر است و مقدار دام سبک و سنگین آنها 23 میلیون راس است که 28 درصد آن را دام سبک و چهار درصد را دام سنگین تشکیل داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز