قاسم نیا خبرداد:

مهار آتش سوزی در جنگلهای کبیرکوه

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۱۳:۳۹:۳۹
کد خبر: ۷۴۸۰۶۲
مهار  آتش سوزی در جنگلهای کبیرکوه
مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان ملکشاهی گفت: آتش سوزی گسترده که شامگاه جمعه در ارتفاعات کبیرکوه شعله ور شده بود، با تلاش نیروهای امدادی به طور تقریبی مهار شد

به گزارش برنا ازایلام؛ محمد قاسم نیا اظهار داشت: پیش بینی می شود در این آتش سوزی 20 هکتار از جنگلهای کبیرکوه در آتش سوخته باشند. 
 وی گفت : کانون آتش سوزی به طور کامل مهار نشده و بدلیل باد شدید و شیب تند منطقه احتمال فعال شدن دوباره حریق در این منطقه دور از انتظار نیست. 
اوافزود: با توجه به اینکه این حریق پس از تاریک شدن هوا روی داد درخواست اعزام بالگرد برای کمک به خاموش کردن آتش سوزی ارسال شد اما امکان پرواز بالگرد پس از تاریکی هوا وجود نداشت.
وی گفت: با بسیج تعدادی از نیروهای امدادی از منابع طبیعی ، محیط زیست و بکارگیری نیروهای بسیج و ناجا و در کنار آنها همراهی گروه های مردمی تلاش دامنه داری برای مهار این حریق روی داد که پس از ساعت ها تلاش این آتش سوزی بطور تقریبی مهار شد.
مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان ملکشاهی افزود: بالگرد تا دقایقی دیگر به ارتفاعات کبیر کوه اعزام تا نیروهای تازه نفس و امکانات لازم جهت جلوگیری از حریق مجدد را به منطقه منتقل کند.
وی با یادآوری اینکه هنوز علت این آتش سوزی معلوم نیست و بررسی های لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت، افزود: همچنان نیز نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن دوباره به سرعت آنرا خاموش کنند.
شهرستان ملکشاهی با 114 هزار هکتار جنگلی یکی از متراکم ترین و بکر ترین عرصه های جنگلی استان ایلام است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز