در ابتدای سال جاری تااکنون;

۴۰ فقره قتل غیر عمد در ایلام به صلح و سازش انجامید

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۱۵:۲۴:۰۴
کد خبر: ۷۵۱۵۶۶
۴۰ فقره قتل غیر عمد در ایلام به صلح و سازش انجامید
- رییس کل دادگستری ایلام گفت: اعضای شوراهای حل اختلاف این استان در سال جاری 40 فقره پرونده قتل غیرعمد را به صلح و سازش رسانده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، محمد رزم روز دوشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ با حضور روحانیون اعزامی به استان اظهار داشت: جایگاه و اثر معنوی صلح و سازش در دین مبین اسلام بسیار ارزشمند است به گونه ایکه همه باید در راستای تحقق این هدف والا مشارکت کنند، با توجه به قوانین جدید و رویکرد نظام و اهمیت مقوله صلح و سازش در جامعه حضور قضات استان در این زمینه امری مهم وضروری است.
وی تاکید کرد: حل و فصل منازعات میان مردم به وسیله مراجع حاکمیت و نهادهای مرتبط همواره موجب ایجاد صلح و سازش شده و این امر مهم به گذشته برگشته و دارای سابقه ای طولانی است.
رییس کل دادگستری ایلام با بیان اینکه بیش از 33 درصد پرونده های شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است، یادآور شد: همچنین با تلاش شورای های حل و اختلاف از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 40 فقره قتل غیرعمدی منجر به رضایت شده که این امر بیانگر آثار مفید فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.
وی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می شوند، گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می ‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.
رزم ادامه داد: دادگستری کل استان در کنار ترویج فرهنگ صلح و سازش مجری تامین امنیت در جامعه است و این اقدام از بزرگترین دستاوردهای دستگاه قضایی در سطح استان و کشور بوده اس

 
نظر شما