وزیرفرهنگ وارشاد در ایلام بیان کرد :

استان ایلام نماد همزیستی همگرایانه‌ی اقوام در ایران

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۰:۵۵:۳۴
کد خبر: ۷۵۲۲۰۲
استان ایلام نماد همزیستی همگرایانه‌ی اقوام در ایران
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای فرهنگ عمومی ایلام گفت: استان ایلام نماد همزیستی همگرایانه‌ی اقوام در ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا ازایلام، دکتر سیدعباس صالحی عنوان کرد: استان ایلام با ویژگی‌های خاص خود از جمله سابقه تاریخی و کهن و جامعه شیعی و مردمی که دارد از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

او افزود: از نگاه جامعه، ایلام منطقه‌ای است که هم‌زیستی اقوام را در خودش دارد و نماد یک همزیستی همگرایانه اقوام در ایران است.

صالحی در مورد دفاع مقدس در ایلام گفت: دفاع مقدس استان ایلام یک نقطه عطف تاریخی است که برای کل کشور شناخته‌شده است. ایلام پیشانی مقاومت ایران اسلامی است و دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همزیستی اقوام، مشارکت سیاسی و اجتماعی بالا در استان که نمونه آن انتخابات است و نرخ بالای  سواد در استان و غیرت ملی بالا بر اساس نظرسنجی‌های متقن از امتیازات ویژه ایلام است.

آسیب‌های اجتماعی ایلام درمان فرهنگی دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به موضوع آسیب‌های اجتماعی استان ایلام پرداخت و گفت: فقر و بیکاری، کمبود فضاهای فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی از جمله مسائلی است که باید در شورای فرهنگ عمومی بررسی شود و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در کاهش فقر می‌تواند مؤثر باشد.

صالحی ضمن تاکید بر این که اگر به توسعه فکر می‌کنیم حتماً نیاز داریم که بحث‌های فرهنگی را دنبال کنیم، خاطر نشان کرد: برای احیا گفتمان فقرزدایی، اعضا شوراهای فرهنگ عمومی اعم از ائمه جمعه، مدیران دستگاه‌های فرهنگی، هنری و غیره باید تلاش کنند تا این رویکرد در کشور ترویج پیدا کند.

 گفت: یکی از راهکارهایی  که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد این است که فرصت‌های تخلیه انرژی و هیجانات مثبت را در فضای اجتماعی ایجاد کنیم و نیاز داریم که پارک‌ها و فضاهای فرهنگی و رویدادهای فرهنگی و هنری در جامعه افزایش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دفاع مقدس نیز یک فرصت بسیار خوب برای کاهش گسست‌های نسلی است و از این فرصت می‌توان با اجرای تئاتر و برنامه‌های فرهنگی و هنری، نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد.

سرانه فضای فرهنگی هنری ایلام افزایش می‌یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین برنامه خود نشست خبری با اصحاب رسانه استان در محل فرودگاه ایلام برگزار کرد تا از تمام لحظات حضورش در ایلام استفاده کند. او در جمع بندی سفرش این نوید را داد که سرانه فضای فرهنگی هنری ایلام تا سه سال آینده در سال 1400 افزایش می‌یابد.

دکتر صالحی گفت: تفاهم‌نامه‌ای در افق سه‌ساله با استاندار ایلام امضاء شده که بر اساس آن در حوزه‌های زیرساختی، فضاها و تجهیزات و تعمیرات اماکن فرهنگی در حد مقدورات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان فعالیت‌هایی انجام خواهد شد که منجر به افزایش سرانه فرهنگی و هنری استان ایلام می‌شود.

وی تصریح کرد: تصمیم‌های خوبی در حیطه‌های تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه‌تمام، کتابخانه‌های در حال احداث، احداث مجتمع‌های فرهنگی و هنری در برخی از شهرستان‌ها و تکمیل ساختمان انجمن خوشنویسان و خانه مطبوعات، دفاتر سینمای جوان، احداث مجتمع فرهنگی و هنری مهران گرفته شد که انتظار می‌رود امسال و دو سال آینده بتوانیم به سرانه فرهنگی و هنری استان افزوده و شرایط بهتری در استان فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در حوزه سینمایی هم تصمیمات خوبی گرفته شد تا فضاهای سالن سینمایی شرایط بهتری داشته باشند، ساخت مجتمع به شکل استفاده سرمایه بخش خصوص دنبال می‌شود و توافقی با شهرداری صورت گرفت که زمین اختصاص داده و سینما در این زمین‌ساخته شود.

صالحی تصریح کرد: همان‌گونه که پارک و فضای سبز یک ضرورت برای تنفس تن شهرهاست، فضاهای فرهنگی دریچه تنفس روح شهروندان یک شهر است و هرچقدر امکان گسترش فضاهای فرهنگی و هنری در شهرها را داشته باشیم، شهر آرام‌تر و بانشاط‌تر وبالمید تر زندگی می‌کند و به اشتغال اصحاب فرهنگ و هنر کمک می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز