استانداریلام در نشست استانداران منطقه چهار

اعطای کمک هزینه به مدد جویان مشکلات آنان راحل نمی کند

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۱۶:۲۳:۳۳
کد خبر: ۷۵۲۸۴۰
اعطای کمک هزینه به مدد جویان مشکلات آنان راحل نمی کند
استانداران ایلام درنشست استانداران منطقه چهار کشور درلرستان گفت: بایست رویکرد حال حاضر در بحث مددجویی را تغییر داد و به سمت تولید واشتغال پایدار رفت

به گزارش برنا از ایلام در این نشست که با حضور دکتر فتاح رییس کمیته امداد کشور برگزار شد سلیمانی دشتکی استاندار ایلام پیشنهاد داد که بایست رویکرد حال حاضر در بحث مددجویی را تغییر داد و به سمت تولید واشتغال پایدار رفت.

اوادامه داد؛ در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به اقشار آسیب پذیر و کم درآمده جامعه شده است به نحوی که میزان مستمری آنها به بیش از 3 برابر رسیده است.

استاندار ایلام در ادامه بر تجمیع منابع بجای تسهیلات خرد در این حوزه تاکید کرد و گفت؛ اگرچه کمک ها و مستمری ها می بایست تا رسیدن اقشار آسیب پذیر جامعه به یک وضعیت پایدار از بعد معیشتی ادامه داشته باشد اما در نهایت لازم است به سمت و سوی تجمیع منابع خورد در این حوزه و مشارکت دادن افراد تحت پوشش در امورات اقتصادی برویم.

اوگفت؛ صرف اعطای کمک هزینه به مددجویان، آنان را در مقابل مشکلات و هزینه های امروز زندگی بیمه نمی کند، پس بایست کاری کرد که خود آنان نیز بتوانند در تامین مخارج زندگی مشارکت داشته باشند و حتی این توانایی را در خود ایجاد کنند که در بخش های مختلف مشارکتی از جمله تعاونی ها نفش آفرینی نمایند. 

لازم به یاداوری هست که صحبت های خوب استاندار ایلام در این همایش مورد استقبال حاضرین از جمله دکتر فتاح رئیس کمیته امداد کشور قرار گرفت.

 این نشست به میزبانی لرستان و با حضور استانداران ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان و مرکزی و معاون سیاسی استاندار همدان در حال برگزاری است.

 

 

نظر شما