نماینده ایلام در مجلس:

حضور رییس جمهور در جلسه شورای امنیت به ضرر اسراییل است

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۵:۵۷:۴۳
کد خبر: ۷۵۳۹۱۸
حضور رییس جمهور در جلسه شورای امنیت به ضرر اسراییل است
عضو فراکسیون امید مجلس، با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور ایران باید در جلسه شورای امنیت حضور یابد، گفت: اسراییلی‌ها نگرانند در این جلسه تعاملی بین هیأت ایرانی و آمریکایی صورت بگیرد.
به گزارش برنا از ایلام  دکتر جلال میرزایی به خانه ملت گفت: کارشناسان حوزه روابط و سیاست خارجی اذعان دارند که حضور آقای روحانی و استفاده از این فرصت برای بیان مواضع جمهوری اسلامی و به چالش کشیدن آمریکا ضروری است.
وی تحلیل کرد: با توجه به موضع‌گیری اسرائیل و نتانیاهو مشخص است که آنها نگرانند در این جلسه تعاملی بین هیأت ایرانی و آمریکایی صورت بگیرد لذا با اعلام حضور، مقامات ما را برای عدم حضور در این جلسه تحریک می‌کنند.

میرزایی معتقد است: اسرائیل با کمک لابیگران آمریکایی خود با عدم حضور ایران در جلسه شورای امنیت نمایش مجددی را علیه جمهوری اسلامی به اجرا در خواهد آورد همانگونه که پیش از این نمایش قطعات موشکی را راه انداختند یا نسبت به تصویر کشیدن اتهاماتی علیه ایران در نشست بنیاد دفاع از دموکراسی اقدام کردند و یا اظهارات خانم نیکلی هیلی در مورد ایران و کره شمالی که مطرح شده است.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک حساسیت بخشیده برگزاری جلسه شورای امنیت به ریاست ترامپ است که با محوریت ایران برگزار خواهد شد، تا جایی که اعلام برنامه موجب حساسیت در داخل شده لذا برخی می‌پندارند که سفر آقای روحانی با توجه به عملکرد ترامپ نسبت به ایران و مردم ضرورتی ندارد.

وی افزود: از طرفی عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه شورای امنیت با ریاست ترامپ و موضوع ایران، موجب عدم مشروعیت این جلسه و تحقیر ترامپ خواهد شد.

میرزایی با یادآوری برگزاری جلسه شورای امنیت به ریاست ترامپ و با موضوع ایران، گفت: آقای روحانی در سال‌های گذشته از فرصت حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای دیدار با مقامات و رهبران سایر کشورها با هدف گسترش روابط و تبیین مواضع جمهوری اسلامی به ویژه فعالیت هسته‌ای و حمایت از صلح و امنیت در منطقه استفاده می‌کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تأکید دارد: رئیس‌جمهور به همراه وزیر امور خارجه باید برنامه قابل دفاعی را تنظیم و بدون توجه به اظهارنظر برخی از افراطیون یا دشمنان در این جلسه حاضر شوند و در این جلسه اقدامات آمریکا، تحریم‌های ظالمانه، خروج آمریکا از برجام، برنامه هسته‌ای ایران، حمایت آمریکا از تروریسم در افغانستان و سوریه را تشریح کنند.

میرزایی گفت: مقامات ایرانی با حضور در جلسه شورای امنیت نباید اجازه دهند که آمریکا نسبت به افزایش فشار به ایران یا منزوی کردن ما بپردازد کما اینکه حضور در این جلسه فرصتی برای رئیس‌جمهور ایران است هرچند ترامپ با قرار گرفتن بر مسند ریاست به دنبال فضاسازی علیه ایران خواهد بود.

 

نظر شما