همایش تعظیم مقام شامخ امام سجاد (ع) در ایلام برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۴:۵۵:۵۵
کد خبر: ۷۵۵۶۲۸
همایش تعظیم مقام شامخ امام سجاد (ع) در ایلام برگزار می‌شود

به گزارش برنا از ایلام ،حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این همایش به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می‌شود.

وی، بابیان اینکه این همایش از سری برنامه‌های کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) است، ابراز کرد: این مراسم با حضور اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و اقشار مختلف مردم و مسئولان در مهرماه سال جاری در مسجد جامع شهر دهلران برگزار می‌شود.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: ستاد هماهنگی و بزرگداشت با حضور کارکنان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام پیرو تأکیدات مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مرکز این استان تشکیل‌شده است.

 چراغی پور، یادآور شد: همچنین هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ویژه‌برنامه‌های در راستای تکریم و تعظیم مقام شامخ و ترویج سیره زندگی آن حضرت برگزار می‌شود.

 وی، بابیان اینکه هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) ٢٥ محرم در بندرعباس برگزار می‌شود، ابراز کرد: این همایش هرساله در بخش‌های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود که نقش مهمی در راستای آشنایی اقشار مختلف جامعه با سیره علمی و عملی حضرت امام سجاد (ع) دارد.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، بابیان اینکه در بخش برنامه‌های جنبی این کنگره، سلسله برنامه‌ها و همایش‌ها نیز در استان‌های مختلف کشور و مراکز شهرستان‌ها برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها، بزرگداشت و معرفی شخصیت امام سجاد (ع) در ابعاد مختلف است.

 چراغی پور، در پایان با دعوت از اقشار مختلف مردم برای شرکت در این همایش، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های سبد مهر، نذر امام سجاد (ع) و تکریم حافظان و خادمان صحیفه سجادیه و طرح قرائت صلوات خاصه امام سجاد (ع) در روزهای ۲۲ تا ۲۵ محرم از برنامه‌های جانبی کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) است.

 

نظر شما