استاندار ایلام :

تحمیل نیرو به واحدهای تولیدی ممنوع

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۵:۳۵:۱۹
کد خبر: ۷۵۶۱۷۷
تحمیل نیرو به واحدهای تولیدی ممنوع
استاندار ایلام گفت:هر کدام از مدیران و افراد ذی نفوذ به دنبال تحمیل نیرو به واحدهای تولیدی و صنعتی هستند که این امر باعث عدم کارایی و فشار به این واحدها می شود

به گزارش برنااز ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار کرد: در وضعیت کنونی و شرایط اقتصادی کشور باید تلاش کنیم واحدهای تولیدی بتوانند فعالیت و تولید خود را تداوم دهند و نباید نیروی کار اضافی به واحدهای تولیدی و صنعتی تحمیل کنیم، ممکن است باعث تعطیلی این واحدها شود .

اوافزود: دولت و نظام نباید کارگران را به حال خود راه سازد و در این شرایط فعال کردن بیمه بیکاری یکی از راهکارهای خوب برای حمایت از این قشر زحمت کش خواهد بود، چاره ای جز این نداریم و موظف هستیم تلاش کنیم شهروندان سختی بیشتر و مضاعفی را متحمل نشوند .

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام به برخی از سفارشات و تحمیل نیرو به واحدهای صنعتی اشاره کرد و یادآور شد:هر کدام از مدیران و افراد ذی نفوذ به دنبال تحمیل نیرو به واحدهای تولیدی و صنعتی هستند که این امر باعث عدم کارایی و فشار به این واحدها می شود . 

سلیمانی دستکی تاکید کرد: این اقدام می تواند باعث تعطیلی این واحدها و بیکاری تعداد بیشتری از افراد شود، در این خصوص باید ساز و کار مشخص و ضابطه مندی ایجاد شود و واحدهای صنعتی براساس آن اقدام به جذب نیرو و یا تعدیل نیرو کنند، بیمه بیکاری افراد نیز بطور مشخص واریز و در مواقع بیکاری فشاری به کارگران وارد نشود .

استاندار ایلام تصریح کرد: هیچ یک از کارشناسان و کارکنان دستگاههای اجرایی حق ندارند برای جذب نیرو سفارشی به مدیران واحدهای تولیدی داشته باشند و فقط مدیران و مسئولین در چارچوب قانون و وظایف خود می توانند با مدیران کارخانه ها ارتباط داشته و در این خصوص برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد .

سلیمانی دشتکی گفت: مدیران و کارشناسان دستگاه های مختلف نماینده مردم استان در دستگاه احرایی هستند و باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات استان بکار گیرند .

او با انتقاد از برخی مدیران دستگاه های اجرایی گفت: مدیران نباید منتظر بخشنامه از مرکز برای اجرایی کردن باشند این نوع مدیریت اشتباه بوده و باید در جهت رفع مشکلات نهایت تلاش خود را به عمل آورند .

در این نشست مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی سولفات پتاسیم ایوان و شرکت پویا نخ ایلام، مورد بررسی و تصمیمات برای رفع آنها اتخاذ شد .

 

 

 

نظر شما