معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی :

دولت برای مواجهه با هر شرایط اقتصادی برنامه دارد

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۵:۲۸:۵۰
کد خبر: ۷۵۸۴۶۷
دولت برای مواجهه با هر شرایط اقتصادی برنامه دارد
معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: دولت برای بدبینانه ترین شرایط فرضی اقتصاد نیز پیش بینی تامین نیازهای مردم را انجام داده است.

به گزارش برنا از ایلام : سعید نمکی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان ایلام با تاکید بر اجتناب از نگرانی و بدبینی اقتصادی و انتشار ان در جامعه اظهار داشت: دشمنان خارجی به شدت به دنبال کاهش اعتماد ملت ایران هستند و متاسفانه برخی در درون کشور نیز با ایجاد نا امیدی آب به آسیاب دشمن می ریزند که بزرگترین خیانت در حق ملت و کشور است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید در سال های قبل که با وجود بدهی های بالا کشور را در دست گرفت توانست در سال گذشته تخصیص دانشگاه ها به صورت 100 درصد پرداخت شد و حقوق بازنشستگان با وجود ورشکستگی کانون آنها سه برابر افزایش و بودجه آموزش و پرورش 100 درصد تخصیص یافت.
وی ادامه داد: در بخش بهداشت و ‌درمان نیز معادل کل سال های عمر نظام اسلامی تخت های بیمارستانی ایجاد شد، ضمن اینکه طرح سلامت کار بزرگی بود که در راستای حفظ سلامت مردم انجام شد.
دکتر نمکی گفت: در این روزگار نیاز است با همدلی امید و نشاط را در جامعه گسترش دهیم و بذر نا امیدی در دل مردم نپاشیم چرا که برای اداره کشور برنامه ریزی مفصلی شده است، تضمین می کنیم که با حمایت خدا هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نشود.
وی ادامه داد: ما غصه می خوریم از کوچک شدن سفره مردم اما امیدواریم که با همدلی مردم و مسئولان بتوانیم این دوران را به سلامت پشت سر بگذاریم.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی تصریح کرد: مشکل امروز کشور ما در بخش های مختلف پول نیست بلکه مشکل مدیریت است که باید حل شود.
وی افزود: اولین بخش در استان عرصه فرهنگی است، در این استان اقدامات فرهنگی بسیار دیر شروع شده، مشکلات گرچه اقتصادی است اما بیشترین علت آن فقر فرهنگی است.
دکتر نمکی اظهار داشت: مسئولان مکلف شده اند که وضعیت استان را مد نظر قرار دهند، فرهنگسرا و مجتمع فرهنگی ایجاد شود ، اولین سینما در استان ایجاد شود و فضای استان باید در جهت شادابی بیشتر تغییر کند.
وی به مسئولان استان پیشنهاد کرد که ستادی متشکل از دانشگاه ها، بهزیستی ،کمیته امداد، دادگستری، آموزش و پرورش، ناجا، میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی و ... برای بررسی، علت یابی و مقابله با افسردگی و روان پریشی عمومی در ای استان فعال شود.
وی تاکید کرد: اولین گام در حوزه فرهنگی - اجتماعی ایلام تلاش برای کاهش موارد خودکشی است، نبایداز رودخانه ها جنازه - افراد خودکش - جمع کنیم مقابله با خودکشی نیازمند طرح فوری است کار مطالعاتی باید در کمترین زمان انجام گیرد زیرا دقیقه 90 را هم گذرانده ایم و اقدام اورژانسی در بخث خودکشی نیاز است.
دکتر نمکی به تکمیل سالن های ورزشی، استخر دانش آموزی، فضاهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: این مراکز باید به سرعت تامین اعتبار و به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: مسئولان فرهنگی آگاه باشند که در استان هرچه طرح و پیشنهاد با موضوع تلطیف روانی استان ارائه شود اعتبار آن تامین می شود.
وی افزود: مدیران در بخش فرهنگی باید تلاش بیشتری کنند که از منابع بهترین و بیشترین استفاده شود به خصوص بیت المال تضییع نشود. 
دکتر نمکی ادامه داد: بازماندگان از تحصیل دریابیم زیرا هر بی سواد یک بمب انتحاری است، فضاهای آموزشی باید سالم سازی شود.
وی افزود: استان ایلام سالها زیر آسیب جنگ تحمیلی بوده و اکنون ‌میزبانی زایران اربعین حسینی است که باید این میزبانی را با اهمیت بشمارد زیرا، زیارت در تشیع یک حرکت سیاسی و افشاگرانه است.
وی به کاستی های استان اشاره کرد و گفت: مردمان نجیب محرومیت کشیده و زجر کشیده ای هستند که باید برای آنها اقدامات اساسی انجام گیرد.
وی افزود: مشکلات امروز تل انبار ندیدن دیروز است باید به دنبال مرکز پژوهشی برای پرورش روان منطقه باشیم.
استاندار ایلام نیز در ادامه این نشست به ارایه گزارشی از شاخص های مختلف فرهنگی و اقتصادی در استان و مقایسه آن با کشور پرداخت و گفت: نرخ رشد جمعیت 8 دهم درصد و کشور یک و دو دهم درصد است و ضریب شهرنشینی در ایلام 68 درصد است و نرخ مهاجرت استان 19.19 درصد است.
قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: سرانه فضاهای فرهنگی چهار درصد که این آمار در شور 10 برابر استان است ، سرانه فضاهای فرهنگی 8 درصد است که در کشور 11.1 درصد است.
وی ادامه داد: اصحاب قلم در استان انتقاد می کنند که مسئولان به رشادت و دلیری مردم ایلام اشاره می کنند اما باید کاری اساسی برای رفع این محرومیت ها و این مردم رنج کشیده انجام دهند .
وی تاکید کرد: باید با عمران و درآمدزایی جمعیت مرز را افزایش دهیم و موجب تثبیت جمعیت در این مناطق مرزی شویم تا آنها به مرکز استان مهاجرت نکنند.
استاندار ایلام از مدیران خواست که گره گشای مردم باشند، در بین مردم باشند و تلاش کنند تا آرامش در استان حفظ شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست مدیران استان نظیر دانشگاه ایلام، آموزش و پرورش، دادگستری، برنامه و بودجه و ... به ارایه گزارشی از مسایل و مشکلات خود پرداختند.
. معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه به اتفاق شماری از همکاران خودروز گذشته - جمعه در قالب سفری سه روزه وارد استان ایلام شد.
سعید نمکی در خصوص هدف و برنامه این سفر تصریح کرد که بنا به تأکید ریاست محترم جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این سفر سه روزه مشکلات استان احصا و برای ارائه و اجرای راهکار حل آن‌ها تلاش می شود. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز