شنبه زاده خبرداد:

اختصاص بیش از ۳ میلیارد ریال به تکمیل پروژه‌های میراث فرهنگی ایلام

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۱۴:۳۲:۰۳
کد خبر: ۷۵۹۲۲۰
اختصاص بیش از ۳ میلیارد ریال به تکمیل پروژه‌های میراث فرهنگی ایلام
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از اختصاص ۳۱۵ میلیون تومان از اعتبارات ملی برای پروژه‌های معاونت میراث فرهنگی ابلاغ خبر داد.

به گزارش برنا از ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده  اظهارکرد: از این مقدار اعتبار مبلغ ۱۰۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی برای ساماندهی و مرمت قلعه کنجانچم، ۲۰۰ میلیون ریال بصورت اسناد خزانه برای ایمن سازی مخزن مرکزی و ۴۵۰ میلیون ریال برای سایت موزه دره شهر  و ۱۵۰۰ میلیون ریال برای ساماندهی و حفاظت شهر تاریخی سیروان تخصیص یافته است.

او با بیان اینکه شرح خدمات این پروژه‌ها توسط کارشناسان در حال تهیه است  و بعد از طرح و تأیید در شورای فنی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: شرح خدمات ساماندهی و حفاظت شهر تاریخی سیروان تهیه و بزودی اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام نصب تابلو سنگی ورودی روستا و کنار بنای «گُمه کو» ، حفاظت دو بخش پل تاریخی عرصه اثر،پاکسازی نمونه ‌ ای از بناهای زیرزمینی و انجام حفاظت اولیه، فنس ‌ کشی بخش ‌ های پاکسازی شده، کانال ‌ کشی خشکه‌چین با توری گابیون یکی از کوچه ‌ ها، پاکسازی اطراف آثار تاریخی از گیاهان، آشغال و عوامل مخرب محیطی و انجام حفاظت اولیه و حفاظت دهنه طاق ‌ های موجود داخل عرصه را از دیگر کارهایی اعلام کرد که با این اعتبارات ابلاغی انجام خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز