درمجموعه تفریحی چقا سبز:

خانه هنرمندان ایلام افتتاح شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۱۶:۱۱:۰۹
کد خبر: ۷۵۹۲۲۹
خانه هنرمندان ایلام افتتاح شد
خانه هنرمندان ایلام با همت شهرداری در مجموعه تفریحی رفاهی چغاسبز افتتاح شد.

به گزارش برنا از ایلام، طالب صادقیان در این مراسم که با حضور جمع کثیری از هنرمندان در رشته‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: استان ایلام از نظر منابع و شرایط اقلیمی ممتار است اما هنوز آن گونه که باید از این ظرفیت‌ها بهره نبرده‌ایم.

او با بیان اینکه هنرمندان، اساتید و نیروی انسانی شایسته‌ای داریم، ادامه داد: متاسفانه چهره‌ی شهر غمناک است و زیرساخت‌ها و از جمله زیرساخت‌های فرهنگی آن در حد یک شهر معمول نیست و در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی جای کار زیادی وجود دارد و در برخی پارامترها از جمله سرانه‌ی سبز با استانداردهای ملی و بین‌المللی فاصله داریم.

شهردار ایلام با تاکید بر اینکه شهر ابعاد مختلفی دارد و همه باید در ساختن شهر کمک کنند، گفت: بی‌تفاوتی هر شهروند می‌تواند به مشکلات شهر بیفزاید و یک ایده‌ی حتی پیش پا افتاده می‌تواند به ارتقاء شهر کمک کند.

صادقیان ابراز امیدواری کرد افتتاح خانه هنرمندان هم به زدودن غمناکی شهر کمک کند و هم بتواند زمینه فعالیت و ایده‌پردازی هنرمندان را در ساختن شهری بانشاط فراهم کند.

«علی‌اشرف صندوق‌آبادی» استاد خوشنویسی نیز به نمایندگی از هنرمندان اظهار کرد: سرمایه‌های هر شهری نیروی انسانی خلاق و ماهر و محور و هدف توسعه نیز انسان است و رعایت این نکته در برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به تعالی در حوزه شهروندی منجر می‌شود.

وی ضمن قدردانی از شهرداری ایلام تاکید کرد: خانه‌ی هنرمندان متعلق به همه‌ی فعالان عرصه‌های هنری است و باید تمام این افراد در برنامه‌های خانه‌ی هنرمندان نقش‌آفرینی کنند.

«حبیب‌الله محمودیان» عضو هیئت علمی دانشگاه نیز خواستار برپایی نمایشگاه دائمی از هنرمندان ایلامی ، برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری و برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای کودکان شد.

 

 

نظر شما