ممنوعیت کوچ عشایر ایلام در ایام اربعین

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۴:۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۶۱۶۳۴
ممنوعیت کوچ عشایر ایلام در ایام اربعین
مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: با توجه به همزمانی فصل کوچ با ایام اربعین و برای جلوگیری از تصادفات جاده ای، 10 روز قبل و 10 روز بعد از اربعین هیچ کوچی صورت نخواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ، علی سلیمی ضمن تأکید بر این که جامعه عشایر علی رغم کاهش جمعیت آن همواره در تولید نقش بسزایی دارند، عنوان کرد: یک میلیون و 400 هزار راس دام در اختیار عشایر استان است که 71 درصد جمعیت دامی استان را تشکیل می دهد.
او افزود: جامعه عشایر از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی هستند چرا که با تولیدات خود به جامعه و شهروندان خدمت می کنند.

سلیمی یکی از دغدغه های عشایر ایلام را دام های مازاد عشایر دانست و گفت: این رقم در استان سالانه بیش از 230 هزار راس دام است و در این زمینه پیگیری های مناسبی انجام شده و آمادگی داریم که اگر دولت، دام مازاد استان را خریداری کند، تعاونی های عشایری نهایت همکاری را داشته باشند.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام اعلام کرد: حدود 600 هزار رأس دام در اختیار عشایر مهمان است که غالبا از استان های همدان، کرمانشاه و لرستان هستند.

او ضمن تأکید بر همسانی جوامع روستایی، شهری و عشایری در فرآیند توسعه اظهار داشت: تمام فعالیت های امور عشایری الکترونیکی خواهد شد و این اقدام تاثیر بسزایی در بهبود نظارت ها و رضایت عشایر خواهد داشت.

سلیمی در مورد بیمه عشایر گفت: بیمه عشایر از خدمات بسیار خوبی بود که بیش از 70 درصد جمعیت عشایر استان را پوشش می دهد و عشایر پس از 15 سال بیمه بودن می‌توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

او اظهار امیدواری کرد: جمعیت عشایر اگر چه در سال های اخیر با کاهش روبرو بوده اما پیش‌بینی می شود این جمعیت (با توجه به مهاجرت های معکوس) با افزایش روبرو شود.

گفتنی است جامعه عشایر با 9736 خانوار و جمعیت 60 هزار نفر در قالب 12 ایل و 32 طایفه مستقر 11 درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز