مدیرکل اجتماعی وفرهنگی استانداری ایلام خبر داد

راه اندازی دفاتر تسهیل‌گری توسعه محلی در سکونتگاه‌های غیررسمی و نقاط حاشیه نشین شهر ایلام

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۱۳:۳۲:۵۳
کد خبر: ۷۶۳۳۰۹
راه اندازی دفاتر تسهیل‌گری توسعه محلی در سکونتگاه‌های غیررسمی و نقاط حاشیه نشین شهر ایلام
مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام:ساماندهی سکونت گاه‌های حاشیه ای و توانمندسازی و رسیدگی به امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناطق حاشیه نشین از مسائل بسیار مهم و تاثیرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش برنا از ایلام؛ طهماسبی  اظهار داشت:برای حل مشکلات مناطق حاشیه نشین شهرایلام نیاز به همکاری همه ارکان جامعه خصوصا مردم ساکن در این مناطق داریم. 

 او افرود: متاسفانه برخی از افراد حاشیه نشین از یک انزوای اجتماعی و بیگانگی اجتماعی رنج می بردند.

طهماسبی ادامه داد: ساماندهی سکونتگاه‌های حاشیه ای و توانمندسازی و رسیدگی به امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناطق حاشیه نشین از مسائل بسیار مهم و تاثیرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی است. 

مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری گفت: براین اساس دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری با همکاری وزارت کشور در نظر دارد نسبت به ایجاد دو دفتر تسهیلگری در محلات حاشیه یا سکونتگاه‌های غیررسمی شهر ایلام با هدف نوسازی و بهسازی محله و تامین خدمات شهری، توانمند سازی اجتماعی جامعه محلی، توانمندسازی اقتصادی جامعه محلی، ظرفیت سازی و نهادسازی، نظارت و پایش اقدام نماید.

طهماسبی گفت: براساس ماده یک دستور العمل مذکور، متقاضیان  ایجاد و راه اندازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی می بایست یکی از موسسات/شرکتها با شرایط؛

سمن ها و موسسات خیریه فعال در زمینه های توسعه محلی، کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی مراکز پژوهشی، جهاد دانشگاهی، پژوهشگاه ها و پژوهشکده.های دارای تجربه کاری در حوزه‌های شهری(جامعه شناسی، شهری،شهرسازی و یا برنامه ریزی شهری مهندسان مشاور دارای یکی از صلاحیت های: مطالعات اقتصادی و اجتماعی، بافت های فرسوده سکونتگاه های غیر رسمی، شهرسازی باشند.

مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری در ادامه افزود:تیم کارشناسی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی شامل: یک مدیر، پنج کارشناس با تخصص و مدرک تحصیلی رشته های تخصصی می باشند.

طهماسبی گفت: از کلیه واجدین شرایط اولیه که تمایل به همکاری دارند درخواست می‌شود جهت دریافت دستورالعمل مربوطه به دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مراجعه نمایند و درخواست را همراه با رزومه تیم کارشناسی حداکثر تا تاریخ ۹۷/۷/۳۰به دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری ارسال نمایند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز