امام جمعه ایلام:

اربعین حسینی فرصتی بزرگ برای توسعه استان است

۱۳۹۷/۰۷/۲۷ - ۱۶:۵۱:۱۲
کد خبر: ۷۶۶۴۳۱
اربعین حسینی فرصتی بزرگ برای توسعه استان است
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: مرز مهران و راهپیمایی و حماسه بزرگ اربعین حسینی، فرصتی بزرگ به‌منظور تقویت باورهای دینی، رونق اقتصادی و تجاری استان و کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنااز ایلام، حجت‌الاسلام دکتر الله نور کریمی تبار، ظهر امروز (27 مهر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، اظهار کرد: مسئولین محترم موانع خدمت‌رسانی مردم به زوار اربعین حسینی را برطرف کنند و همانند کشور عراق این حرکت عظیم و استقبال از زوار اربعین را به مردم واگذار کنند.

 

وی، با تأکید بر انعکاس ابعاد مختلف راهپیمایی بزرگ و حماسه اربعین حسینی از طریق رسانه‌های مختلف کشوری و استانی، افزود: صداوسیمای استان این راهپیمایی عظیم را لحظه‌به‌لحظه منعکس کند و این مرز را که روزی تهدید بود و امروز تبدیل به یک فرصت بزرگ‌شده است را به همه عالم منتشر کنند.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه در حال حاضر توفیق خدمت و فرصت لازم برای توسعه استان فراهم‌شده است، گفت: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی و رسانه‌های مرتبط با آنان در بحث عظمت و شکوه حماسه اربعین حسینی سکوت کرده‌اند اما قدرت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران باید عزم دشمن در به حاشیه بردن راهپیمایی اربعین حسینی را با شکست روبه‌رو کند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، بابیان اینکه حرکت‌های خوبی در استان در راستای توسعه استان و فراهم کردن میزبانی مناسب زوار اربعین حسینی و زیرساخت‌های استان صورت گرفته است اما این حرکت نیازمند عزم و توجه جدی مسئولان کشوری است.

وی، یادآور شد: مسئولان با تلاش خود به توسعه فرودگاه شهدای ایلام به فرودگاه بین‌المللی و ایجاد خط راه‌آهن به استان در راستای تقویت کنگره عظیم اربعین و ایجاد زیرساخت‌های لازم کمک کنند که اربعین حسینی موجب انعکاس نام و آوازه استان ایلام و مردم این دیار به کشور و جهان شده است.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه امروز مرز مهران، فرصتی بزرگ به‌منظور تقویت باورهای دینی، رونق اقتصادی و تجاری در استان و کشور است، ابراز کرد: مسئولان با توجه به ایام حضور زائران اربعین حسینی نسبت به کنترل بازار دقت کنند و نگذارند به‌هیچ‌وجه از این حرکت باارزش سو استفاده شود و اصناف و بازاریان افزایش قیمت داشته باشند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، بابیان اینکه مردم استان برای تهیه مایحتاج خود از فروشگاه‌های استان استفاده کنند، گفت: مردم و نهادهای مختلف خرید خود را در این ایام از فروشگاه‌های استان تهیه کنند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، یادآور شد: مردم استان ایلام در سال‌های گذشته نشان داده‌اند که در میزبانی از زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته‌اند و انتظار می‌رود در اربعین سال جاری بیش از گذشته در این امر اهتمام داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز