پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پنجمین سوگواره علمدار کربلا

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۱۵:۴۲:۵۸
کد خبر: ۷۶۶۹۲۹
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پنجمین سوگواره علمدار کربلا
سوگواره فاخر و نوپای علمدار کربلا چاووشی خوش سوار برای کاروان شعر و شعور است

به گزارش برنا از ایلام،  در متن پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا آمده است: 

پیوند هنرهای اصیل انسانی با معارف مذهبی و اسلامی، ودیعه ای است الهی در ناپیدای انسان ها. در این میان شعر همواره، هنر ملی ایرانیان برای ابراز اندیشه ها و عواطف پاک انسانی و الهی مردم این سرزمین بوده است، در همه زمان ها میراث عظیم تمدن ایرانی_اسلامی با شعر شناخته می شود.  آموزه های حماسه و حکمت، دانش و فلسفه، قرآن و عرفان، آداب و ادب، در بستر شعر و ادبیات و با جوشش غلیان قلم در لحظه های قدسی شاعران به تعالی رسیده است. 
شعر، بیش و پیش از همه هنرها، حماسه حسینی و رثای شایسته عاشوراییان را در حیاتی ترین بزنگاه های دینی، اجتماعی و سیاسی ترجمان بوده است. ملت سرافراز ایران، شعور ناب و آرمان های حماسه کربلا را که نمودی از آن در انقلاب شکوهمند اسلامی، متجلی گشت در شعر شاعران بهتر از هر هنر دیگری یافتند. سوگواره فاخر و نوپای علمدار کربلا چاووشی خوش سوار برای کاروان شعر و شعور است، اکنون که کاروان این جشنواره به منزلگاه پنجم رسیده است امید است با جوشش شاعران و کوشش مدیران فرهنگی، سپهر ادبیات عاشورایی از مطلع زرین حسینی پرفروغ تر شود. 
سرآغاز این رویداد فرهنگی در شهر خادمان سیدالشهدا علیه السلام و دروازه عتبات عالیات، ایلام قهرمان که داغ سروهای جوانش در روزگاران دفاع مقدس همچنان در سینه مادران شعله می گیرد، بشارت دهنده فردایی روشن در سایه سیادت حسینی است. 
سید عباس صالحی 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز