۸۰ هزار ساعت کار سخت بدون حادثه در پالایشگاه گاز ایلام

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۹:۱۳:۲۸
کد خبر: ۷۶۸۰۱۳
۸۰ هزار ساعت کار سخت بدون حادثه در پالایشگاه گاز ایلام
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با قراردادن شعار " اول کار و همیشه ایمنی " پالایشگاه گاز ایلام با نصب العین قرار دادن این جمله و متفاوت از سالهای گذشته با استفاده از دستورالعمل های ایمنی توانست حوادث احتمالی تعمیرات را به صفر برساند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ؛مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام از پایان موفقیت آمیز و بدون حادثه تعمیرات  انجام شده در توقف 15 روزه  مهرماه این شرکت خبر داد و گفت:  به منظور حفظ پایداری تولید گاز در فصول سرد سال با استفاده کامل از فرصت پیش آنمده در توقف مورد درخواست شرکت بهره برداری نفت گاز غرب، تعمیرات موفقیت آمیز برخی از تجهیزات با برنامه ریزی دقیق و با ثبت 80 هزار نفرساعت  کار بدون حادثه محقق شد. 

 مهندس " شهریار داری پور"  افزود: با انجام تعمیرات یاد شده و تولید مستمر گاز در فصول سرد  استان ایلام و استانهای همجوار که از تولید این شرکت  بهره مند هستند انشااله با قطع یا افت فشار گاز مواجه نخواهند شد.  

وی اظهار داشت: در تعمیرات امسال بیش از 30 تجهیز ثابت26 مورد تجهیز دوار، 1350 تجهیز ابزار دقیق، 900 تجهیز برقی و 50 مورد شیرآلات بازسازی، نوسازی و تعمیر یا تنظیم شدند. 

داری پور به مهمترین آیتم های تعمیرات یاد شده اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش تجهیزات ثابت برج ها،ظروف تحت فشار، مبدل های حرارتی، فن های هوایی، مخازن ذخیره، فیلترها و مشعل اصلی پالایشگاه، بازرسی و تنظیم و تعمیر گردید.  

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام با اشاره به تعمیرات لازم برای تجهیزات دوار، انواع پمپ ها، کمپرسورها، کولرهای هوایی، دمنده های برقی و توربین های بخار تصریح کرد: در بخش شیرآلات: شیرهای کنترلی، اطمینان، دستی و اضطراری نیز تعمیر و تنظیم شده اند. 

داری پور با اشاره به اینکه در بخش تجهیزات برقی، انواع الکتروموتورها، فن ها، رله ها،یو پی اس ها، فیدرهای برق، ترانسفورماتورها و صاعقه گیرها تعمیر و تنظیم شده اند افزود: در بخش تعمیرات ابزار دقیق نیز انواع سیستمهای کنترل، سیستمهای اعلام حریق، آنالایزرهای صنعتی، انواع سنسورها و سوئیچهای فشار، دما، دبی، سطح و غیره بررسی و رفع عیب شده اند. 

او ادامه داد: از جمله موارد با اهمیت در زمینه برق و ابزار دقیق می توان به تست تانژانت ترانسفورماتورهای قدرت و اصلاح و در سرویس قرار دادن سیستم پرجینگ کمپرسورهای تقویت فشار گاز اشاره کرد. 

مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: از جمله موارد با اهمیت در تعمیرات امسال، تعویض مواد جاذب رطوبت در بسترهای نم زدایی گاز است که شامل 3 مخزن بوده و هر مخزن حاوی 40 تن مواد جاذب رطوبت (مولکولارسیو) است که در این تعمیرات تخلیه و مجدداً شارژ گردید. 

اوگفت: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحث حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی، ماده جاذب رطوبت گاز (مولکولارسیو) که یک ماده شیمیایی در صنعت گاز است از یک برند ایرانی و با استفاده از توان شرکتهای داخلی استفاده گردید.  

 اوادامه داد: تعویض تیوب و نوسازی دو دستگاه مبدل حرارتی آمین مربوط به واحدهای شیرین سازی گاز و یک دستگاه مبدل حرارتی واحدهای بازیافت گوگرد توسط متخصصان داخلی از جمله موارد با اهمیت دیگر در تعمیرات یاد شده بود. 

مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در طول این  مدت بیش از 30 هزار نفر ساعت کار تخصصی  مستقیم توسط واحدهای عملیاتی شامل تعمیرات و بهره برداری انجام گرفته است، افزود: میزان 50 هزار نفر ساعت کار دیگر نیز توسط واحدهای مهندسی ، بازرسی فنی، ایمنی و آتش نشانی و امور کالا و واحدهای ستادی صرف انجام این تعمیرات شده است . 

مهندس داری پور گفت: با قراردادن شعار  " اول کار و همیشه ایمنی " پالایشگاه گاز ایلام با نصب العین قرار دادن این جمله و متفاوت از سالهای گذشته با استفاده از دستورالعمل های ایمنی توانست حوادث احتمالی تعمیرات را به صفر برساند. 

اوگفت : 80 هزار نفر ساعت کار سخت و طاقت فرسا و کارکردن با قطعات سبک و سنگین پالایشگاه آن هم بدون حادثه دستاورد مهمی است که  برای رسیدن به آن حدود 150 نفر از پیمانکاران و سایر کارکنان بیش از 300 نفر ساعت آموزش تخصصی ایمنی و آتش نشانی  را فرا گرفتند

داری پور افزود: برای تعمیرات امسال 699 عدد پروانه مجوز انجام کار شامل: 42 پروانه سرد،578 پروانه گرم و 78 پروانه شعله باز به منظور رعایت نکات ایمنی صادر شده است

داری پور افزود: برای تعمیرات امسال 699 عدد پروانه مجوز انجام کار شامل: 42 پروانه سرد،578 پروانه گرم و 78 پروانه شعله باز به منظور رعایت نکات ایمنی صادر شده است.  

وی با بیان اینکه پروانه سرد ایجاد جرقه و شعله ندارد ، اظهار داشت : در صدور پروانه گرم انجام دادن این کار با جرقه و حرارت می باشد و پروانه شعله باز ایجاد شعله در فضای باز می کند که صدور اینگونه پروانه ها باعث امنیت کار تعمیرات بوده  است .

نظر شما