مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده ای ایلام:

۱۰۷ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۹:۴۸:۰۱
کد خبر: ۷۶۸۰۴۹
۱۰۷ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند
مدیرکل راهداری و حمل جاده ای ایلام گفت: طی شبانه روز گذشته 107 هزار و 455 زائر از پایانه مرزی مهران (ورود و خروج) تردد کردند

به گزارش برنا از ایلام نورالله دلخواه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ان  اظهار داشت: تنها در شبانه روز گذشته 107 هزار و 455 هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که از این تعداد نزدیک به 99 هزار و 175 نفر از مرز مهران برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین خارج و مابقی وارد کشور شده اند. 

به گفته وی از ابتدای ماه صفر تا کنون 453 هزار و 110 نفر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کردند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از آمادگی امکانات و زیرساخت لازم در پایانه مرزی مهران برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد و یادآور شد: هم اکنون تردد زائران به سمت پایانه مرزی با سهولت در حال انجام است و بدون مشکل از مرز خارج می شوند. 

دلخواه تاکید کرد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته این مرز ظرفیت تردد روزانه 185 هزار زائر را دارد. 

وی گفت: تمهیدات لازم برای تسهیل خروج و ورود زائران اربعین از گذرگاه مرزی مهران آماده است ضمن اینکه نقاط حادثه خیز مسیرهای منتهی به پایانه مرزی شناسایی شده و تا قبل از اربعین ایمن سازی می شوند. 

دلخواه به پیش بینی افزایش تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری اشاره کرد و افزود: تدارکات کافی برای مهیا بودن وسایل نقلیه عمومی برای جا به جایی زائرین عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین با انجام فراخوان صورت می گیرد و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همانند سال های گذشته استفاده خواهد شد. 

وی با بیان اینکه پایانه مرزی مهران با تمام امکانات آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است، اضافه کرد: پایانه مهران نزدیک به 96 گیت خروجی دارد که در حال حاضر امکان تردد در تمامی آنها برقرار است. 

شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود. 

روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین نزدیک به سه میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز