دبیر ستادمرکزی اربعین:

۱۱آبان آخرین فرصت برای دریافت دینار عراقی توسط زاور

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۲:۵۱:۱۳
کد خبر: ۷۶۸۵۴۸
۱۱آبان آخرین فرصت برای دریافت  دینار عراقی توسط زاور
دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: افرادی که برای گرفتن دینار نام‌نویسی کرده‌اند تا 11 آبان‌ مهلت دارند ارز را دریافت کنند و امکان تحویل ارز زائران به صورت گروهی نیز به نماینده آنها فراهم شده

به گزارش برنا از ایلام شهریار حیدری روز چهارشنبه اظهار داشت: افرادی که برای اخذ دینار جهت حضور در مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند تا 11 آبان ماه مهلت دارند این ارز را دریافت کنند.

اوبا اشاره به مشکلات تامین ارز زائران اربعین در مرزها افزود: پس از این تاریخ نیز به گفته مسئولان بانک مرکزی هزینه‌های اخذ شده از زائران به حساب آن‌ها بازگردانده می‌شود.

حیدری یادآور شد: با توافقاتی که با دولت عراق داشتیم مقرر شد از امشب تا پایان اربعین باجه‌ها و شعب بانک ملی در عراق به صورت 24 ساعته فعالیت کنند.

اواعلام کرد: 51 نقطه و 250 باجه در شهرهای نجف، کاظمین، کربلا و نقاط خروجی مرزهای کشور برای تامین دینار زائران فعال است.

حیدری گفت: از مجموع یک میلیون و 600 هزار زائری که در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند، 116 هزار و 852 نفر برای دریافت دینار نام‌نویسی کرده‌اند که 92 درصد متقاضی 100 هزار دینار و هشت درصد متقاضی 50 هزار دینار هستند.

او با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات ستاد اربعین تسهیل سفر زائران و کاهش هزینه‌های آن‌هاست، گفت: با توافقاتی که با دولت عراق داشتیم، مقرر شد به بانک ملی ایران در عراق، دینار تزریق شود و زائران بتوانند ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند اما به دلیل برخی قوانین این کشور، امکان ورود دینار در باجه‌های داخلی وجود ندارد.

حیدری یادآور شد: 20 باجه آنطرف مرز مهران در خاک عراق فعال شده اما با توجه به شرایط آب و هوایی این روزهای استان‌های غربی به ویژه ایلام، امکان فعالیت این باجه‌ها وجود نداشت اما با پیگیری‌های صورت گرفته از ساعت 10صبح امروز فعالیت این باجه‌ها آغاز شد.

دبیر ستاد اربعین تاکید کرد: توصیه می‌کنیم زائران در حد امکان ارز رایج عراق را از داخل کشور تهیه کنند.

گفتنی است ، زائران اربعین 97 می توانند از طریق بانک ملی ایران مبلغ 100 هزار دینار عراق را با نرخ هر دینار 96 ریال و با پرداخت معادل ریالی آن خریداری و اسکناس دینار را در نقاط مشخص شده‌ شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و همچنین سه نقطه مرزیِ مقابل مرزهای مهران، چزابه و شلمچه ( در داخل کشور عراق) تحویل بگیرند.

از ابتدای ماه صفر تا کنون 570 هزار زائر از مرز بین المللی مهران وارد عراق شده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز