زائران گرفتار در رودخانه گاوی مهران از مرگ نجات یافتند

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۰:۴۸:۳۷
کد خبر: ۷۶۹۳۷۹
زائران گرفتار در رودخانه گاوی مهران از مرگ نجات یافتند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: چهار زائر گرفتار شده در رودخانه گاوی شهرستان مرزی مهران با حضور امدادگران این جمعیت از مرگ نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری برنااز ایلام؛حسینعارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی تماس تلفنی شب گذشته با مرکز کنترل و عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام (eoc) مبنی بر گرفتار شدن خودرو در مسیر سیلاب رودخانه گاوی شهرستان مهران، نیروهای هلال احمر در سریع ترین زمان به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: بارش شدید باران، گرد و خاک، مه گرفتگی شدید و سیلابی شدن رودخانه گاوی منجر به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها شده و چهار زائر که به دلیل گم کردن مسیر خود در داخل خودرو و وسط رودخانه گرفتار شده بودند بلافاصله و با اقدام فوری نجاتگران جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

وی اظهار کرد: شش تیم عملیاتی امداد و نجات، چهار دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه خودروی کمک دار سبک به همراه خودروی ست نجات در محل اعلام شده حاضر و موفق به نجات این افراد شدند.

وی یادآور شد: پس از تلاش طاقت فرسای تیم های عملیاتی امداد و نجات در حالی که با کاهش شدید دید بر اثر گرد و خاک و مه گرفتگی مواجه بودند با بستن کارگاه تخصصی و استفاده از طناب، چهار زائر گرفتار شده از رودخانه خروشان را به سلامت خارج و به خشکی انتقال دادند.

به گفته عارفی، پس از خروج افراد از سیلاب رودخانه سریعا اقدامات اولیه درمانی برروی حادثه دیدگان انجام شد و بلافاصله توسط آمبولانس جمعیت به مرکز درمانی بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران جهت انجام اقدامات بعدی منتقل شدند

 

نظر شما