آغاز برداشت انار از باغات سیروان و فقدان صنایع تبدیلی

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۵:۲۹:۱۵
کد خبر: ۷۷۳۲۲۴
آغاز برداشت انار از باغات سیروان و فقدان صنایع تبدیلی
به گفته کارشناسان، شهرستان سیروان و منطقه‌ی عرب‌رودبار در این شهرستان کوچک، قطب تولید انار در استان ایلام است و این در حالی است که هیچگونه صنایع تبدیلی برای این محصول پرمخاطب وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، باران‌های به موقع و لطف پروردگار باعث شده که امسال انارهای عرب‌رودبار پرآب و شیرین باشند. این حرف تمام باغداران سیروانی است که صورتشان از خوبی محصول امسال مثل خود انارها گل انداخته است.
 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: کل باغات انار استان ۳۰۰ هکتار است که حدود ۱۰۰ هکتار آن در شهرستان سیروان و منطقه عرب‌رودبار قرار دارد.

سید محمدتراب میری افزود: می توان گفت این منطقه قطب تولید انار استان است.

او گفت: برداشت یاقوت های سرخ تا اواخر آبان ماه ادامه دارد و پیش بینی شده که بیش از یک هزار تن انار برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

مرد و زن در کنار هم آواز می‌خوانند و انار می‌چینند و در صندوق کرده و می‌فروشند اما اگر چه راضی هستند، ولی می‌شود فهمید که از خام‌فروشی انار ناراضی هستند. یعنی این که انار را از شاخه می‌چینند و در صندوق می‌کنند و می‌فروشند و در این میان بدون صنایع تبدیلی، سود چندانی عایدشان نمی‌شود.

ایجاد صنایع تبدیلی انار که می‌توان حداقل هشت محصول از آن به دست آورد در ایلام هنوز عملی نشده است و متقاضیانش هنوز در مرحله اداری هستند.

احمد محمدی، مدیر جهاد کشاورزی سیروان در این باره اظهار داشت: در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی متقاضیانی داریم که در حال انجام کارهای اداری هستند و قطعا برای سنوات آینده در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی اشتغال و تولید را خواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز