مدیرکل عشایری ایلام خبرداد:

۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر ایلام اختصاص یافت

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۵:۳۲:۴۷
کد خبر: ۷۷۹۶۵۴
۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر ایلام اختصاص یافت
مدیرکل امور عشایر استان از تخصیص 210 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر خبر داد.
 به گزارش برنا از ایلام ، علی سلیمی روز شنبه در دیدار با فرماندار دهلران اظهار داشت: این تسهیلات از طرق سامانه کارا و برای پرورش دام سبک به عشایر اختصاص یافته است.
وی سهمیه استان از این محل 150 میلیارد ریال عنوان کرد که این میزان به 210 میلیارد ریال افزایش یافته و عشایر از مزایای این طرح در راستای پرورش دام سبک بهره مند شدند.
مدیرکل امور عشایری ایلام یادآور شد: علاوه بر این تسهیلات عشایر استان از 120 میلیارد ریال تسهیلات خشکسالی در قالب ماده 10 و 12 بحران و بند ماده 52 برخوردار شده اند.
سلیمی با اشاره به 9 هزار و 736 خانوار عشایری استان با جمعیت بالغ بر 60 هزار نفر افزود: بیش از 80 درصد عشایر استان تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر هستند که بعد از پرداخت دوره بیمه مشمول بازنشستگی یا از کار افتادگی می شوند.
او اضافه کرد: سهمیه آرد عشایر استان ماهیانه 546 تن است که سهم هر نفر از 6 کیلوگرم به بیش از 12 کیلوگرم افزایش یافته است.
مدیرکل امور عشایری ایلام بر ضرورت کنترل دام عشایر برای استفاده از محل های چرا تاکید کرد و افزود: رعایت مدیریت چرا و مشکلات حاشیه شهر عشایر در نشستی با حضور مدیران کل امور عشایر استان های دارای عشایر کوچنده در دهلران بررسی می شود.
سلیمی بیشترین جمعیت دامی عشایر استان را در دهلران عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه های مرتبط مشکلات جامعه عشایری استان به حداقل برسد.
فرماندار دهلران نیز بر ضرورت تعیین تکلیف تعداد دام علف خور عشایر کوچنده از مناطق قشلاقی شهرستان بر اساس کارت چرای دامی تاکید کرد و افزود: با توجه به استقرار این عشایر در مرز نیاز است خیلی از مسایل و موضوعات توسط آنها رعایت شود.
سید حسینعلی موسوی از اختصاص 14 میلیارد ریال در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای عشایر شهرستان خبر داد و گفت: از محل ارزش افزوده نیز 2میلیارد و 300 میلیون ریال برای عشایر هزینه شده است.
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز