در دیدار استاندار ایلام و نماینده مجلس عراق عنوان شد

عزم جدی دو کشور ایران و عراق برای ایجاد خط راه آهن ایلام- نجف

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۱۲:۵۱:۴۷
کد خبر: ۷۸۲۲۷۴
عزم جدی دو کشور ایران و عراق برای ایجاد خط راه آهن ایلام- نجف
🔸استاندار ایلام گفت؛ در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام چهار خطه نمودن مسیر ایلام به نجف توسط پیمانکار خصوصی مورد تاکید قرار گرفت.

 به گزارش برنا ازایلام قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با محمود عبدالرضا طلال استاندار سابق واسط و نماینده حال مجلس عراق و عضو هیئت رئیسه شورای استانداری استان واسط ضمن تاکید بر ادامه مراودات دوستانه بین دو استان ایلام و واسط، تصریح نمود؛ دوران طلال در استانداری واسط عراق دوران طلایی رابطه بین دو استان ایلام و واسط بود و امیدواریم در دوران محمد میاحی استاندار جدید واسط ادامه پیدا کند.

او  در ادامه از چهارخطه شدن مسیر ایلام به نجف از زبان وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود؛ در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام مقرر گردید مسیر ایلام به نجف توسط پیمانکار خصوصی و با همکاری دو کشور عراق و ایران تحت اقدام قرار گیرد.

استاندار ایلام بر ایجاد راه آهن ایلام به نجف تاکید کرد و گفت؛ وزیر راه و شهرسازی قول داده اند که به زودی قسمتی از راه آهن کرمانشاه- ایلام - مهران به مناقصه گذشته شود.

در ادامه محمود عبدالرضا طلال نماینده مجلس عراق و عضو هیئت رئیسه شورای استانداری استان واسط از اراده جدی کشور عراق برای چهارخطه نمودن مسیر مهران به نجف خبر داد و گفت؛ هفته گذشته با وزیر راه عراق درخصوص راه آهن ایلام به نجف بحث و گفتگو داشته ام و مقرر شد که این مهم با همتای ایرانی پیگیری شود.

او بر عملیاتی شدن پروژه های چهارخطه شدن و ایجاد خط ریلی بین ایلام و نجف تاکید کرد و گفت؛ ما خواستار دیدار وزرای راه دو کشور ایران و عراق برای ایجاد تفاهم نامه های لازم در این خصوص هستیم.

نماینده مجلس عراق از پیگیری تعهدات خود در دوران استانداری واسط عراق گفت و افزود؛ روز چهارشنبه با وزیر امور خارجه عراق در خصوص بازگشایی بازارچه های دو طرف مرز جلسه دارم و امیدوارم به زودی شاهد راه اندازی دو بازارچه شهابی و چنگوله باشیم.

او در پایان از رابطه حسنه با استانداری ایلام گفت و تاکید کرد؛ من در ایران غریبه نیستم و ایران خانه دوم من است و بابت همکاری و تعامل بسیار خوب سلیمانی دشتکی استاندار متعهد ایلام در زمان استانداری واسط صمیمانه تشکر می کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز