کارشناس هواشناسی;

بارش باران از صبح فردا ایلام را در برمی گیرد

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۸:۳۵:۳۷
کد خبر: ۷۸۸۲۳۹
بارش باران از صبح فردا ایلام را در برمی گیرد
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی از صبح روز دوشنبه هفته جاری آسمان نقاط مختلف استان را تحت تاثیر ناپایداری های خود قرار می ده

به گزارش برنا از ایلام ;احسان احمدی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این سیستم بارشی تا اواخر روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: سامانه بارشی جدید از وضعیت ریزش قوی و موثری برخوردار است و دامنه پراکنش آن را سراسر نقاط مختلف استان ایلام شامل می شود.
احمدی نژاد یادآور شد: با توجه به شدت بارش ها احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، مه گرفتگی در مسیرهای کوهستانی و گردنه ها دور از انتظار نیست.
وی رگبار، رعد و برق، ساعقه، بارش تگرگ در مناطق مستعد، بارش برف در ارتفاعات، افت تدریجی دما تا 6 درجه سانتیگراد، وزش باد به نسبت شدید بویژه در نقاط مرزی را از پیامدهای جوی این سیستم ذکر کرد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: با خروج این سیستم و با توجه به نقشه های ماهواره ای احتمال ورود آخرین موج بارشی پاییز امسال در اواخر هفته جاری وجود دارد که اطلاعات تکمیلی در خصوص این سامانه پایان هفته در روزهای آینده منتشر می شود.
به گزارش ایرنا، 338 میلیمتر نزولات جوی به طور میانگین از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون در نقاط مختلف استان ثبت شده است.
مجموع بارش ها سال گذشته در این بازه زمانی در استان ایلام 59 میلیمتر بود درحالیکه امسال با افزایش 463 درصدی بارندگی به نسبت دوره مشابه پارسال روبرو هستیم.
ضمن اینکه میزان بارش ها در مقایسه با میانگین بلندمدت که در فصل پاییز 227 میلیمتر بوده 204 درصد افزایش دریافت نزولات جوی در استان ایلام را نشان می دهد. 
اما مطالعه نقشه های جوی در زمستان امسال بیانگر این موضوع است که برخلاف پاییز وضعیت بارش ها در فصل زمستان چندان مطلوب نیست و بارش در حد نرمال یا کمتر از نرمال خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز