حکایت جغدی که راوی مستند شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۸:۴۸:۲۵
کد خبر: ۷۸۸۲۶۵
حکایت جغدی که راوی مستند شد
کارگردان ایلامی مستند «آواز جغد کوچک»، درباره‌ی اثر خود عنوان کرد: این مستند یک اثر بلند زیست محیطی با موضوع پرندگان است که یک جغد آن را روایت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام،  مهدی نورمحمدی کارگردان ایلامی مستند «آواز جغد کوچک»، فیلم منتخب بخش ملی جشنواره سینماحقیقت، بیان کرد: این مستند یک اثر بلند زیست محیطی با موضوع پرندگان است که راوی قصه ما یک جغد بوده و فیلم موضوع و سبک متفاوتی دارد.

او در توضیح سبک متفاوت آواز جغد کوچک، توضیح داد: این فیلم در مدت 72 دقیقه، گفتاری ندارد و طبیعتا نشاندن مخاطب پای فیلم بدون گفتار کار سختی است و وقت، انرژی و هزینه زیادی برای آن صرف می شود.

نورمحمدی اظهار کرد: این مستند برای اولین بار در جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد و از همان ابتدای فیلم، انسان به اکوسیستم ها و زیستگاه ها ورود پیدا می کند با هدف اینکه داستان بقا، کشمکش و تعارضی که بین موجودات وجود دارد را نمایش دهم.

کارگردان فیلم تحسین شده‌ی در پناه بلوط، افزود: معمولا هر موجودی در طبیعت برای بقای خود تلاش می کند، ولی گاهی تلاش انسان باعث تخریب بسیاری از زیستگاه ها می شود که در نتیجه به خود انسان ضربه می زند.

نورمحمدی گفت: قصد داشتم تا پرنده ای جذاب و فتوژنیک که ری اکشن داشته باشد را به تصویر بکشم که این ویژگی ها در جغد بود. در فرهنگ ما جغد بسیار مورد آسیب قرار می گیرد در حالی که در فرهنگ کشورهای اروپایی، جغد را با عینک زرد می بینیم و نماد دانایی است.

این کارگردان ایلامی گفت: من به دنبال نشان دادن اهمیت پرندگان بودم و این که انسان ها به طبیعت بسیار دست‌درازی می کنند که این دست‌درازی می تواند برای آنها عواقب خطرناکی داشته باشد.

نورمحمدی در مورد احتمال موفقیت فیلمش گفت: معتقدم مخاطب این مستند با جغد بسیار همذات پنداری می کند.

او در مورد جشنواره سینما حقیقت نظر داد: جشنواره سینماحقیقت نسبت به جشنواره های خارجی دیگر به لحاظ کیفیت بالاتر است و قالب و پایه ریزی این جشنواره از نحوه برخورد صحیح با فیلمسازان تا استانداردهای یک جشنواره  را دارا است و می توان گفت در حال حاضر بهترین جشنواره ایران سینماحقیقت است که همه مردم دنیا با این جشنواره آشنایی دارند.

 

نظر شما