فرماندارسیروان:

طرح هادی در پنج روستای سیروان اجرامی شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۶:۰۴:۱۷
کد خبر: ۷۸۹۳۲۸
طرح هادی در پنج روستای سیروان اجرامی شود
فرماندار سیروان گفت: پس از 22 سال برای پنج روستای این شهرستان که در حوزه سد سیمره قرار دارند، طرح هادی روستایی تصویب شده و اجرا می شود.

به گزارش برنا از ایلام ;جواد رحیمی مقدم اظهارداشت: این پنج روستا بدلیل قرارگیری در حوزه سد سیمره با ممنوعیت قانونی مواجه بوده و اجرای هر گونه کار عمرانی در آنها امکانپذیر نبود.

اوافزود: با رایزنی های انجام شده در سطح ملی و با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و امور آب استان ایلام، ممنوعیت قانونی اجرای طرح های عمرانی در این پنج روستا برداشته شده و طرح هادی آنها به تصویب رسید.
فرماندار سیروان گفت: این پنج روستا شامل چم جنگل، چم ریوته، دار بلوط و ظهیری علیا و سفلی است که عدم اجرای طرح هادی در آنها مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد کرده بود.
رحیمی مقدم افزود: اکنون در راستای محرومیت زدایی و خدمات رسانی دولت تدبیر و امید و با موافقت وزارت نیرو، تراز آب سد سیمره تغییر داده شد تا این روستاها از حریم سد خارج شده و ممنوعیت قانونی اجرای طرح های عمرانی در آنها برداشته شود.
وی تاکید کرد: در این راستا طرح هادی این پنج روستا روز گذشته در نشست بررسی طرح های هادی استان ایلام تصویب شد و بزودی عملیات جدول کشی، گذربندی، آسفالت معابر، تسطیح و از همه مهمتر گازرسانی به این روستاها انجام می شود.
فرماندار سیروان گفت: علاوه بر این طرح هادی روستاهای قاضی خان علیا و سفلی، دوگر، عمارت، بوژان، چشمه خزانه و سراب کارزان نیز مورد بازنگری قرار گرفت که به این ترتیب تمامی 58 روستای این شهرستان صاحب طرح هادی شدند.
 شهرستان سیروان سال 91 از بخش به شهرستان ارتقا یافته و از شهرستان شیروانچرداول منفک شد.
این شهرستان با مشکلات زیرساختی از جمله نبود راه‌های ارتباطی مناسب، بن‌بست بودن منطقه و کمبود اعتبارات روبه‌رو است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز