مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام ؛

ماموریت بزرگ پالایشگاه تامین گاز خانگی و خوراک پتروشیمی ایلام است‌

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۱:۳۷:۲۰
کد خبر: ۷۹۱۴۸۱
ماموریت بزرگ پالایشگاه تامین گاز خانگی و خوراک پتروشیمی ایلام است‌
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از دو ماموریت بزرگ این شرکت در راستای تامین گاز مصرفی خانگی استانهای ایلام و غرب کشور و خوراک پتروشیمی ایلام خبر داداد.

به گزارش برنا از ایلام مهندس شهریار داری پور اظهار داشت :شرکت پالایش گاز ایلام یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران است که با فرآورش و تولید پایدار، ایمن، پاک و بهره ور گاز طبیعی،اتان، گاز مایع خام ، میعانات گازی و گوگرد، محصولات تولیدی خود را به منطقه 7 عملیات انتقال گاز، پتروشیمی ایلام، امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران و صنایع مرتبط با گوگرد و گاز مایع خام عرضه می کند.

او گفت ؛این شرکت به منظور دریافت گاز خام تولیدی نفت و گاز غرب از چاه های تنگ بیجار و تولید گاز طبیعی و تزریق به خط انتقال گاز غرب کشور و همچنین تولید گاز مایع خام، میعانات گازی و اتان برای خوراک پتروشیمی ایلام و تولید گوگرد در سال 1386 به بهره برداری رسید.

اوبا اشاره به اینکه خوراک این پالایشگاه از تنگ بیجار به میزان 6.8 میلیون متر مکعب در روز تامین می شود، تصریح کرد:از این مقدار 5.6 میلیون مترمکعب تبدیل به گاز طبیعی شهری که از طریق خط لوله سراسری برای مصارف خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

مهندس داری پور خاطرنشان کرد:سالانه بیش از 70 هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام تولید می شود که علاوه بر مصرف شرکت های داخلی، به خارج نیز صادر می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: اتان، گاز مایع خام و میعانات گازی تولیدی این شرکت به عنوان خوراک پتروشیمی برای تبدیل به محصولات با ارزش افزوده بالاتر در آینده به پتروشیمی ایلام تحویل داده می شود.

 وی به میزان تولیدات سالیانه پالایشگاه  اشاره و اظهار داشت: سالانه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این پالایشگاه تولید می شود که به عنوان مصرف خانگی و صنعتی در استان ایلام و استانهای غرب کشور مورد استفاده قرار می گیرد. 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به ویژگی های بارز این شرکت اشاره کرد و گفت: پالایشگاه گاز ایلام یکی از پالایشگاه های مدرن و پیچیده کشور همراه با محصولات متنوع است و تصفیه و فرآورش ترش ترین گاز کشور در این پالایشگاه انجام می شود.

وی بهره مندی از پرسنل و متخصصین جوان و تحصیلکرده را از دیگر ویژگیهای بارز این شرکت عنوان کرد و افزود: قریب به یکهزار نفر در پالایشگاه گاز ایلام مشغول به کار هستند و خالص ترین گوگرد کشور در این پالایشگاه تولید می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کاشت نهال دانش بومی در این شرکت نهادینه شده است،افزود:پالایشگاه گاز ایلام در این سالها تلاش زیادی کرد که این نهال به درخت تنومندی تبدیل شود و هم اکنون این زحمات به بار نشسته است

مهندس داری پور با بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام طی چند سال فعالیت خود برای انجام تعمیرات، بهره برداری،ساخت تجهیزات و غیره،نیروهایی را آموزش داد، تا بتواند در موقع ضرورت از توان آنها استفاده کند،تصریح کرد:این شرکت در زمینه های مختلف با استفاده از توان داخلی و متخصصان مجرب توانسته بدون اتکا به خارج روز به روز قله های ترقی را طی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز