استاندار ایلام؛

اربعین امسال با کمک و مشارکت مردم تبدیل به یک حماسه تاریخی شد

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۵:۴۴:۱۹
کد خبر: ۷۹۲۸۲۰
اربعین امسال با کمک و مشارکت مردم تبدیل به یک حماسه تاریخی شد
استاندار ایلام گفت ؛ دروازه عتبات عالیات اربعینی متفاوت تر از گذشته را تجربه کرد.

به گزارش برنا از روابط عمومی استانداری ایلام امروز چهارشنبه 5 دیماه در سلیمانی دشتکی در نشیت کمیته مشارکت های مردمی گفت؛ اربعین امسال به دلایل مختلفی منحصربه‌فرد بود.

وی ادامه داد؛ مسئله کاپیتاژ خودرو ها یک چیز تازه بود که ما آن از یک مشکل تبدیل به یک فرصت کردیم و موفق شدیم برای 8800 خودرو مجوز تردد در مرز بگیریم.

 استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که مردم هوای طوفانی مهران را مبدل به فضایی پر از همدلی کردند، تصریح نمودند؛ در کمتر از نیم ساعت بیش از 30 میلی متر باران بارید، اما همه پای کار آمدند، مردم، ستاد بحران استان های مجاور، صدا و سیما، رسانه ها و طوفان را به زانو درآوردند و من از همه آنها تشکر می کنم.

وی به رشد قابل توجه تردد زوار از مرز مهران اشاره کرد و گفت؛ اگرچه امسال حجم تردد زوار از کل مرزهای کشور کاهش یافت اما میزان تردد زوار مرز مهران از 50 درصد سال گذشته به بیش از 62 درصد افزایش یافت.

سلیمانی دشتکی حجم بالای تراکم جمعیت و خودرو در مرز مهران را نسبت به سال های گذشته بی سابقه عنوان کرد و گفت؛ مدیریت و ساماندهی 242 هزار زائر در یک روز بعلاوه یکی دو هزار خودرو در یک شهری به وسعت مهران نیازمند برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی و بی وقفه بود که به لطف الهی و کار جهادی نیروهای درگیر انجام پذیرفت.

وی در ادامه به احیاء ردیف اربعین برای استان ایلام اشاره کرد و گفت؛ ردیف بودجه اربعین بعد از احیاء از 17 میلیارد به 20 میلیارد افزایش دادیم و خوشبختانه آن را تثبیت نمودیم.

نماینده عالی دولت در ادامه به ایجاد کنارگذر غربی مهران اشاره کرد و اضافه نمود؛ در اربعین امسال این گذر حیاتی قفل های حاصل از تراکم جمعیت و خودروها را باز کرد.

وی سپس گفت؛ از کارهای خوبی که بایست در سال آینده انجام دهیم دسترسی به پایانه برکت را جدا از پایانه مرزی مهران تعریف و ایجاد کنیم که این مهم می تواند در روانسازی خودروها حائز اهمیت باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز