انتشار دو کتاب صوتی توسط شاعر ایلامی

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۷:۴۶:۰۷
کد خبر: ۸۰۰۷۰۴
انتشار دو کتاب صوتی توسط شاعر ایلامی
دو کتاب صوتی «تاوان کلمات» و «عذاب دوست داشتن» سروده عبدالجبار کاکایی شاعر توانایی ایلامی با صدای سراینده منتشر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام ، به نقل از روابط عمومی انتشارات نیستان، شعر کاکایی به اذعان او در این گزیده، شعری است اجتماعی که این موضوع به ویژه در غزلیات او بیشتر از سایر قالب‌ها نمود دارد. شعری است که تنها خودش را وامدار و آرزومند برای مردم سرزمینش می‌بیند؛ نه وامدار جریان و جناح و خوشآمد سیاسی عده‌ای است و نه به دنبال سانتیمانتالیسم بیانی و جستجو کردن در بازی‌های فرمی و روایی.

 

کاکایی در این اشعار به روشنی نشان داده که سعی دارد در شاعرانگی‌های خودش به سنت‌های کلاسیک غزل مدرن ایران که در سال‌های ابتدایی انقلاب توسط سید حسن حسینی و قیصر امین پور تجربه شده است وفادار باشد و آن‌ها را برای مخاطبش زمزمه کند.

مجموعه «عذاب دوست داشتن» شامل بخشی از ترانه‌های کاکایی است که در سال‌های دور و نزدیک سروده شده است. بسیاری از ابیات این ترانه‌ها برای مخاطب صفحات کاغذی این کتاب گوش‌آشنا است.

کاکایی در ترانه‌هایش وفاداری خود به شعر کلاسیک را نشان داده است. او از سویی حاضر به شکستن بی حد و اندازه قواعد شعر کلاسیک برای رسیدن به ساختار ترانه‌هایش نیست و از سوی دیگر سر آن ندارد تا مخاطب ابیات ترانه‌هایش به سادگی سر از مفاهیمی در بیاورد که او در شعرهایش القا می‌کند.

هر دو کتاب صوتی «تاوان کلمات» و «عذاب دوست داشتن» که با صدای گرم و دلنشین خود عبدالجبار کاکایی منتشر شده اند، در سایت و اپلیکیشن «نوار» و «کتابراه» و «فیدیبو» قابل دسترسی و خرید است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز