معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ایلام

۳۰۰ دانش‌آموز ایلامی در المپیاد علمی امسال با هم رقابت می کنند

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۷:۰۰:۵۹
کد خبر: ۸۰۲۴۸۹
۳۰۰ دانش‌آموز ایلامی در المپیاد علمی امسال با هم رقابت می کنند
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ایلام گفت: رقابت های المپیاد علمی دانش آموزان استان ایلام با حضور 300 دانش آموز از یکم تا پنجم بهمن برگزار می شود
به گزارش برنا از ایلام; حشمت اله وردی اظهار کرد:  رقابت های المپیاد علمی استان از تاریخ یکم تا پنجم بهمن در استان ایلام  برگزار ودانش آموزان پذیرفته شده در آزمون مرحله اول المپیادها در این آزمون شرکت می کنند. 
اوگفت: این رقابت ها در رشته های فیزیک، سلول های بنیادی پزشکی، کامپیوتر، جغرافیا ,ادبی، زیست شناسی، ریاضی، شیمی، نجوم و اخترفیزیک برگزار می شود. 
او با اشاره به اینکه نتایج این رقابت ها اواخر اسفند اعلام می شود، تصریح کرد: رشته جغرافیا که از امسال برای اولین بار در آزمون قرار گرفته تا مرحله کشوری است و بقیه رشته ‌ها جهانی می باشند.

اوادامه داد:  دانش آموزان المپیادی در صورت قبولی و راهیابی به مرحله دوم، عضو باشگاه دانش پژوهان جوان خواهند شد و در یک تورنمنت علمی نفرات برتر المپیاد جهانی در رشته فیزیک، شیمی، ریاضی، کامپیوتر، زیست و نجوم انتخاب خواهند شد.

او  گفت: نفرات برتر جهانی بدون کنکور در هر رشته دانشگاهی ادامه تحصیل خواهند داد و عضو بنیاد ملی نخبگان کشور خواهند شد.

او در ادامه اظهار کرد: المپیاد امسال شامل دانش آموزان پایه دهم و یازدهم رشته های ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و معارف است.

 

نظر شما