با حضور مسئولین واصحاب رسانه;

دومین سوگواره منطقه ای «اربعین در آیینه رسانه» با معرفی برگزیدگان به پایان رسید

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۷:۰۰:۲۶
کد خبر: ۸۰۲۴۹۰
دومین سوگواره منطقه ای «اربعین در آیینه رسانه» با معرفی برگزیدگان به پایان رسید
آیین اختتامیه دومین سوگواره منطقه ای «اربعین در آیینه رسانه»، صبح امروز در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ایلام، با حضور استاندار و فرماندار ایلام و جمعی از مدیران دستگاه ها و اصحاب رسانه و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

به گزارش برنا از ایلام، .در این مراسم عبدالحمید کرمی رییس خانه مطبوعات استان ایلام با بیان اینکه رسانه ها در ایام راهپیمایی بزرگ اربعین توانستند نجابت و حیثیت دینی مردم را به خوبی انعکاس دهند، اظهار کرد: استان ایلام به عنوان اصلی ترین میزبان زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین محسوب می شود و این افتخاری است که نصیب مردم این دیار شده است.

او تاکید کرد: رسانه های استان به تکاپو افتادند تا برای این جریان بزرگ و نشان دادن حرکتی که چند سالی است آغاز شده، یک پیوست فرهنگی ایجاد کنند و آن هم راه اندازی و برگزاری سوگواره اربعین در آیینه رسانه بود که خوشبختانه سال گذشته با اولین دوره آن با استقبال خوبی از سوی اصحاب رسانه مواجه شد.

او افزود: فراخوان سوگواره در مهرماه امسال منتشر شد و به مانند دوره قبل، بنا را بر این نهادیم که اختتامیه این سوگواره در ایام فاطمیه و روزهای شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شود.

کرمی با اشاره به اینکه به خانه مطبوعات استان ایلام به دنبال ماندگار شدن این سوگواره است، تبیین کرد: تمام تلاش ما در مجموعه خانه مطبوعات این است که دبیرخانه دائمی این سوگواره را ایجاد کنیم.

عمران خودآموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری این سوگواره ها در واقع فرصتی برای نوشتن از مناقب و فضیلت های سید و سالار شهیدان در رویداد بزرگ اربعین است.

اوافزود: رسانه های مختلف گروهی استان در یک همگرایی مثبت تلاش خود را برای ترویج فضیلت های دینی بکار گرفته و این تلاش تنها مختص اصحاب رسانه نیست.

خودآموز، فرصت شناسی اصحاب رسانه را در پوشش اخبار رویدادهای اربعین قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: حوزه رسانه بخش فرابخشی است که می تواند تمام حوزه ها را پوشش و نقش مهمی در بازتاب حماسه اربعین داشته است.

در پایان این مراسم از برگزیدگان هر یک از رشته های قید شده در این فراخوان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

 

نظر شما