بدنبال بارش های اخیر;

حجم آب ورودی به سدهای ایلام ۱۶ برابر شد

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۱۳:۰۹:۵۷
کد خبر: ۸۰۵۰۷۹
حجم آب ورودی به سدهای ایلام ۱۶ برابر شد
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: میزان آب ورودی به سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از 16 برابر افزایش یافته است

به گزارش برنا از ایلام ;احسان یارمحمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای مهرماه تا کنون میزان حجم ورودی آب به سدهای سه گانه این استان (چم گردلان ایلام، دویرج دهلران، کنگیر ایوان) 374 میلیون متر مکعب بوده است.
وی افزود: طی این مدت میزان ورودی آب به سد چم گردلان با 68 میلیون متر مکعب یک هزار و 171 درصد، سد دویرج با میزان ورودی 283 میلیون متر مکعب 2 هزار و 131 درصد و سد کنگیر نیز با ورودی 23 میلیون متر مکعب 435 درصد افزایش داشته است.
یارمحمدی با اشاره به میزان ورودی روان آب ها در مدت مشابه سال گذشته یادآور شد: در این مدت (ابتدای مهر تا اول بهمن ماه سال گذشته) میزان ورودی آب به سد ایلام 5.4 میلیون متر مکعب، سد دویرج دهلران 13 میلیون متر مکعب و سد کنگیر نیز 4.2 میلیون متر مکعب بوده است. 
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام تاکید کرد: با توجه به ورودی آب ناشی از بارش های مطلوب پائیزی و تخلیه نکردن آب این سدها برای استفاده اراضی کشاورزی پایین دست، حجم آب سدهای سه گانه استان تکمیل و سرریز شدند.
از ابتدای مهرماه 97 تاکنون آبدانان و ایوان با ثبت721 و 717 میلی متر بارندگی بیشترین بارش را در استان ایلام به خود اختصاص داده اند و شهر ایلام نیز در این مدت 528 میلی متر باران داشته است.
بر اساس گزارش های دریافتی استان ایلام در سال آبی 97 - 98 تاکنون به عنوان پربارش ترین استان کشور معرفی شده است. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز