مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی ایلام؛

استان ایلام دارای ۲۶ هزار زن شاغل است

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۰۸:۰۴:۰۷
کد خبر: ۸۰۵۳۲۳
استان ایلام دارای ۲۶ هزار زن شاغل است
دیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد زنان شاغل در استان ایلام به 26 هزار نفر رسیده و این آمار در حال افزایش است.

به گزارش برنا از ایلام :شکراله شیرخانی روز یکشنبه در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایلام با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از راه های ایجاد اشتغال تغییر نگاه به این مقوله است و باید برای از بین بردن بیکاری واقعیت بیکاری را قبول کنیم.

او با بیان اینکه استان ایلام دارای 19 هزار بیکار است، افزود: هم اکنون یکی از نسخه های رفع بیکاری ایجاد اشتغال در بخش توسعه روستایی است که باید با جذب این تسهیلات و بهره بردن از آن آمار بیکاری کاهش یابد و برای جوانان شغل ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: از دیگر راه های ایجاد اشتغال پایدار بیمه تامین اجتماعی و درمانی است که باید ملاک اشتغال قرار گیرد و هم اکنون نیز یک هزار و 430 نفر از قبل این تسهیلات بیمه شده اند.

شیرخانی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند و تاثیر عملکرد آنها برای مردم تشریح شود، گفت: در فاز اول تسهیلات اشتغال روستایی یک هزار و 80 میلیارد ریال به استان ایلام اختصاص یافت که بطور کامل جذب شد و 130 میلیارد ریال نیز از سهم استان های دیگر به ایلام تخصیص پیدا کرد.

 

نظر شما