وزیر بهداشت:

طرح نماد از اولویت های دولت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۴:۵۳:۵۰
کد خبر: ۸۳۰۶۰۵
طرح نماد از اولویت های دولت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از برنامه دولت برای اجرای موثر طرح نماد خبر داد و گفت: توجه به امر پیشگیری و آموزش کاهش آسیب ها همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه سبب کاهش آسیب هایی از جمله اعتیاد، طلاق و اقدام به خودکشی می شود.

به گزارش برنا ازایلام ; دکتر سعید نمکی روز شنبه در نشست کارگروه اجتماعی فرهنگی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار داشت: توسعه اشتغال، ایجاد رفاه اجتماعی و آگاه سازی جامعه، پیشگیری و آموزش از جمله عوامل مؤثر در کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی افزود: مبارزه با آسیب های اجتماعی نیازمند برخورداری از برنامه ای جامع و منسجم است و مدیران باید در جهت اجرای برنامه های تدوینی از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نباشند. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مبنای آسیب هایی همچون طلاق، اعتیاد، خودکشی و قتل را باید در یک ریشه جستجو کرد که ایجاد اشتغال و نشاط اجتماعی از مهم ترین ابزارها برای پیشگیری از وقوع چنین آسیب هایی است.
دکتر نمکی یادآور شد: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید اولین گام را در مدارس برداشت و در زمینه های مختلف آموزش و پرورش بازنگری جدی صورت گیرد تا شاهد کاهش آمار آسیب های اجتماعی در این بخش باشیم.
به گفته وی مدرسه در رشد و پرورش شخصیت کودکان نقش بسیار مهمی دارد زیرا کودک پس از محیط خانه در مدرسه و گروه همسالان قرار می گیرد.
نمکی افزود: اجرای طرح نماد در مدارس می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب ها و توانمندسازی دانش آموزان در مقابله و مواجهه با آسیب های اجتماعی دارد. 
وی ادامه داد: در طرح نماد که با همکاری 9 وزارتخانه اجرا می شود پیشگیری در سه محیط خانواده، مدرسه و گروه همسالان حائز اهمیت است زیرا بعد از ورود در این حوزه ها، کودک به عنوان یک شهروند آماده ورود به جامعه می‌شود.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، هدف کلی این طرح را توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با استفاده از رویکرد پیشگیری رشدمدار برشمرد و گفت: در این طرح آموزش همه افراد مدرسه اعم از آموزش معلمان و عوامل اجرایی و خود دانش‌آموزان و اولیای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: این طرح با رویکرد همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و مؤثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان طراحی شده است.
وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی تاکید کرد: آسیب پذیرترین قشر جامعه نوجوانان و جوانان هستند که به شدت در معرض این تهدید قرار دارند، در این میان ایجاد فرصت های یکسان برای همه افراد جامعه سبب می شود تا این آسیب ها کاهش یابد. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز