به بهانه گرامیداشت هفته سربازان گمنام (عج )

بخشی از عملکرد اداره کل اطلاعات استان ایلام درسال ۹۷ تشریح شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۵:۲۴:۱۸
کد خبر: ۸۳۷۵۷۰
بخشی از عملکرد اداره کل اطلاعات استان ایلام درسال ۹۷ تشریح شد
تأمین امنیت پایدار در این استان یکی از ضروری ترین و حیاتی ترین اهداف و دستاوردهای نظام هست که به لطف خدا و تلاش همه دستگاههای مسؤل در حال حاضر استان ایلام یکی از امن ترین استان های کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام همزمان با گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج ) توسط مدیریت اداره کل اطلاعات استان ایلام بخشی از عملکرد این نیرو  بدین شرح تشریح شد:حوزه آسیب های اجتماعی اداره  کل اطلاعات استان با عنایت به اهمیت و ضرورت توجه به رویکرد پیشگیری از  آسیب های اجتماعی به عنوان عوامل زمینه ساز مخاطرات امنیتی ضمن رصد و پایش تهدیدات و آسیب ها در این حوزه با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مسؤلین استانی و کشوری اقدام به  برگزاری جلسات کارشناسی با حضورمسئولین دستگاههای اجرایی مربوطه در حوزه های مختلف از جمله خودکشی، اعتیاد، طلاق، قتل و نزاع دسته جمعی، حاشیه نشینی   و ... تلاش نموده ضمن مسؤل سازی دستگاهها به ویژه از طریق کمیسیون ها و کارگروه‌های تعیین شده با ارائه راهکارهای کارشناسی در جهت کاهش این آسیب ها گام های مؤثری را بردارد.

  وزارت اطلاعات به عنوان نهاد برآمده از متن انقلاب نقش مهم و بی بدیلی در مقابله با تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی روز افزون و همه جانبه دشمن در طی دوران شکل گیری تا کنون ایفا نموده است.  یکی از وظائف و اقدامات وزارت اطلاعات به عنوان دستگاه اصلی و مادر اطلاعات در کشور طی سال های اخیر نقش مهم  و حیاتی ایجاد همگرایی و هم افزایی دستگاههای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی بوده است.

  بر این اساس اداره کل اطلاعات استان با برگزاری جلسات و نشست های متعدد در قالب جلسات جامعه اطلاعاتی نقش مهم و موثری در ایجاد همگرایی و هم افزایی بین دستگاهها در راستای مقابله با تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی در استان ایفا نموده است. در حال حاضر تعامل سازنده و روابط مستحکم و همکاری صمیمانه‌ای بین دستگاههای مربوطه ایجاد شده وامنیت پایدار قابل قبولی را در استان علیرغم وجود تهدیدات امنیتی متعدد و شرایط مرزی بودن استان شاهد هستیم. 

  اقدامات صیانتی و توجیهی لازم در دستگاههای مختلف اجرایی با استفاده از پتانسیل دستگاههای نظارتی از جمله سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه با هدف کاهش مشکلات و معضلات اقتصادی و  همچنین تحقق اهداف توسعه، تولید و اشتغال پایدار در استان از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است. 

امیدواریم انشاالله با مشارکت بیشترمردم عزیز استان و تلاش همه دستگاهها شاهد بر طرف شدن مشکلات پیش رو، توسعه و تداوم امنیت پایدار و پیشرفت و آبادانی در جای جای میهن عزیز اسلامی از جمله استان مرزی ایلام باشیم

استان ایلام به عنوان یکی از استان های مرزی، طولانی ترین مرز خشکی را در کشور با کشور همسایه یعنی عراق با 430 کیلومتر مرز مشترک دارد. فعالیت سرویس های اطلاعاتی بیگانه در جدار مرز و حوادث امنیتی کشور عراق به ویژه فعالیت گروهک تروریستی داعش، همچنین، وجود دروازه عتبات عالیات به عنوان پر تردد ترین مرز زمینی کشور و حماسه بزرگ اربعین که هر ساله مردم عاشق اهل البیت سلام الله علیهم استان ایلام افتخار میزبانی از زائرین اباعبدالله (ع) را برعهده دارد در کنار برخورداری از منابع خدادادی در حوزه کشاورزی و دامداری و گردشگری و معادن مختلف و زیرساخت های انرژی از جمله نفت و گاز در استان با تولید روزانه بالغ بر 220 هزار بشکه نفت خام و صنایع پتروشیمی و نهایتاً حجم صادرات کالا به کشور عراق از طریق گمرک بین المللی مهران، ویژگی هایی است که استان ایلام را یکی از استان های مهم و تأثیرگذار در کشور در ابعاد مختلف محسوب کرده است. لذا تأمین امنیت پایدار در این استان یکی از ضروری ترین و حیاتی ترین اهداف و دستاوردهای نظام هست که به لطف خدا و تلاش همه دستگاههای مسؤل در حال حاضر استان ایلام یکی از امن ترین استان های کشور محسوب می شود. 

 در راستای تحقق امنیت پایدار در استان ایلام اداره کل اطلاعات استان با همکاری سایر دستگاها اقدامات متعددی در حوزه های مختلف از جمله مبارزه با مفاسد اقتصادی، تامین امنیت مرزها، مبارزه با قاچاق کالا، سلاح و مهمات و قاچاق دام، مقابله با گروهک ها و جریانات معاند و ضد انقلاب، ،مقابله با فعالیت فرق و جریانات انحرافی در استان، شناسایی آسیب های اجتماعی، کمک به تامین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع) در استان و ... را در دستور کار خود قرار داده و به لطف خدا، توانسته با اقدامات شبانه روزی و همکاری سایر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و قضایی، ضریب امنیتی بالایی را در استان ایجاد نماید. خلاصه برخی از اقدامات اداره کل اطلاعات استان ایلام در سال 97 :

  رصد فعالیت سرویس های اطلاعاتی کشورهای معاند و شناسایی عناصر وابسته به این سرویس ها

 شناسایی عناصر وابسته به جریان بعثی تکفیری داعش در عراق و مقابله جدی با ورود عناصر تروریست جریانات تکفیری و معاند به کشور

 شناسایی کانون ها و افراد وابسته به جریانات معاند و گروهک های ضد انقلاب  و مقابله با فعالیت و اقدامات خرابکارنه این جریانات و برخورد با برخی عوامل و توجیه و هدایت  افراد ناآگاه که از طُرق مختلف (فضای مجازی و حقیقی) به آنها وصل شده بودند .  

  مقابله با قاچاق سلاح، احشام، کالا و مواد مخدر، برقراری امنیت در پایانه و بازارچه مرزی مهران، برقراری امنیت در همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی(ع)، مقابله با ورود و خروج غیر قانونی از مرز و ... از جمله اقدامات اداره کل در مرزهای استان با کشور عراق در سال گذشته با همکاری اعضای جامعه اطلاعاتی و شورای تأمین استان بوده است.  

 مقابله جدی با رشد نِحله‌ها و جریانات انحرافی نوظهور از اقداماتی است که در سال گذشته در دستور کار اداره کل اطلاعات استان قرار داشته و اقدامات مقابله‌ای متعددی در این راستا صورت گرفته و به منظور تنویر افکار عمومی این اداره کل اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی مختلفی در سطح استان و شهرستان ها نموده است.

  در حوزه اقتصادی اقدامات دامنه داری از جمله انجام کیس های متعدد مبارزه با مفاسد اقتصادی، قاچاق کالا، ارز و  ضربه به باندهای قاچاق احشام ، قاچاق سلاح و مهمات، ، آرد، سوخت ، دارو، فولاد  ، کود شیمیایی و ... انجام گرفته است. 

 مقابله با احتکار و کم فروشی کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم استان نیز از جمله اقدامات اداره کل اطلاعات استان که با مسئول سازی دستگاههای ذیربط و کمک به آنها از جمله دستگاه قضایی، سازمان صمت، سازمان تعزیرات حکومتی و ... در سال گذشته بوده است. 

  کیس های متعددی در حوزه مقابله با ارتشاء و کارچاق کنی، پولشویی و فرار مالیاتی توسط اداره کل اطلاعات استان ایلام با دستور قضایی و یا در مواردی با همکاری سایر اعضای جامعه اطلاعاتی استان ایلام انجام گرفته است.  

 ممانعت از واگذاری غیر مجاز و غیر قانونی اراضی ملی و کشاورزی و زمین خواری،  به افراد فاقد صلاحیت نیز از جمله اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در سال گذشته بوده است. 

پیشگیری و مدیریت بحران‌ها و نارضایتی‌های اقتصادی در استان با همکاری اعضای جامعه اطلاعاتی و شورای تأمین

 

 

نظر شما