طرح پژوهشی پالایشگاه گاز ایلام منتخب وزارت علوم شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۱۳:۰۸:۴۷
کد خبر: ۸۳۸۸۷۹
طرح پژوهشی پالایشگاه گاز ایلام منتخب وزارت علوم شد
رئیس پژوهش و فناوری پالایشگاه گاز ایلام گفت: طرح پژوهشی طراحی واحد غشایی نانو فیلتراسیون و الکترو دیالیز برای حذف ناخالصی های آمین در گردش شرکت پالایش گاز ایلام منتخب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

به گزارش برنا از ایلام ؛ احسان نوراللهی گفت: در این پروژه به طراحی واحد غشایی برای خارج سازی ناخالصی های موجود در جریان آمین پالایشگاه گاز ایلام پرداخته شده است.

وی افزود: همچنین در این پژوهش دلایل تشکیل ناخالصی های آمین در فرآیند شیرین سازی به طور دقیق مورد مطالعه قرار گرفته است. 

نوراللهی یادآور شد: ساخت و راه اندازی پایلوت آزمایشگاهی مربوطه اعتبار سنجی نتایج حاصله در کلیه مراحل بر اساس مطالعات میدانی مورد تایید قرار گرفته است.

وی گفت: واحد غشایی طراحی شده از واحد نانوفیلتراسیون و واحد الکترودیالیز تشکیل شده و این طراحی بر اساس شدت جریان آمین پالایشگاه و میزان ناخالصی های موجود در آن انجام می شود.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام افزود: نوع و مشخصات غشاهای تبادل یون (تبادل کاتیون و تبادل آنیون) و غشا نانوفیلتراسیون مورد استفاده در فرآیندهای الکترودیالیز و نانوفیلتراسیون مشخص و ابعاد این واحدهای غشایی به منظور خارج سازی آلودگی های موجود در جریان آمین تعیین شده است. 

نوراللهی با اشاره به اینکه این پروژه در قالب یک قرارداد پژوهشی توسط آقای بهروز بیاتی و خانم توان کیخاوندی انجام شده است،ابراز امیدواری کرد: که نتایج این تحقیق بتواند مشکلات و ابهاماتی که دلیل تعریف این تحقیق بوده را مرتفع کند.

 پالایشگاه گاز ایلام در 15 کیلومتری شرق شهر ایلام قرار دارد، ظرفیت تولید پالایشگاه گاز ایلام روزانه حدود هفت میلیون متر مکعب است.

پالایشگاه گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی این استان و استان های غربی کشور، تامین خوراک پتروشیمی ایلام، تقویت فشار گاز غرب کشور و شیرین سازی گاز میدان تنگ بیجار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب بخش چوار احداث شده است.

کار احداث این مجتمع بزرگ صنعتی از خرداد ۱۳۸۰ آغاز و در پاییز سال ۱۳۸۶ مراحل راه اندازی اولیه آن به پایان رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز