رئیس بازرسی فنی شرکت ملی گاز ایران؛

بازرسی فنی ماموریت ویژه ای در بررسى و پایش وضعیت عملکرد تاسیسات و تجهیزات دارد

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۱۰:۰۶:۴۹
کد خبر: ۸۳۹۷۵۲
بازرسی فنی ماموریت ویژه ای در بررسى و پایش وضعیت عملکرد تاسیسات و تجهیزات دارد
رئیس بازرسی فنی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه بحث های کیفی و اطمینان از صحت تجهیزات و تاسیسات بسیار مهم است،گفت: بازرسی فنی ماموریت ویژه ای در خصوص حصول اطمینان و صحت عملکرد تاسیسات و تجهیزات شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز را دارد.

به گزارش  برنا از ایلام ؛ زردویان در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام افزود: بعد از صنایع هسته‌ای، صنعت گاز از پر مخاطره ترین صنایع در دنیا محسوب می‌شود و بازرسی فنی از تجهیزات و تاسیسات این صنعت میتواند از  بروز حوادث احتمالی جلوگیرى کند.

او اظهار داشت: به همین منظور در ستاد شرکت ملی گاز ایران واحدی با عنوان امور بازرسی و کنترل فنی در نظر گرفته شده که وظیفه راهبردی و استراتژیک نظارت بر عملکرد واحدهاى بازرسى فنى شرکتهاى تابعه و تدوین دستورالعمل‌های لازم در این زمینه را دارد.

رئیس بازرسی فنی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه بازرسی فنی در بخش‌های تولید،انتقال،توزیع و مهندسی و توسعه نقش مهمی را ایفا می کند، خاطر نشان کرد:حساسیت و لزوم رعایت ایمنی و ملاحظات عملیاتى در واحدهای بازرسی فنی بسیار پررنگ است.

وی ادامه داد: بازرسی فنی از تجهیزات و تاسیسات شرکت‌های زیر مجموعه از جمله پالایشگاه‌ها، شرکت های گاز استانی، انتقال و واحد مهندسی توسعه موجب کاهش حوادث و جلوگیرى از نصب قطعات غیر استاندارد و نا ایمن  شده و سلامت و اطمینان از عملکرد تجهیزات را تضمین می‌کند.

 زردویان با اشاره به اینکه در زمان تعمیرات اساسی وظیفه بازرسان فنی مهم و حیاتی است، گفت: شرکت ملی گاز ایران برنامه تعمیرات اساسی دوره‌ای را برای پالایشگاه ایلام در خرداد ماه سال جاری برنامه ریزی نموده که در این مدت مواردی که از نگاه بازرسی فنی نیاز به اصلاح و تعمیر دارند نیز انجام می شوند و همچنین مواردی که نیاز به پایش دارند بازدید شده و اطلاعات لازم برای مطالعه و بررسی های بیشتر توسط بازرسین فنی استخراج می‌گردند.

رئیس بازرسی فنی شرکت ملی گاز  ایران گفت: بر اساس سابقه چند ساله گذشته در بخش های بازرسی فنی، کنترل تمام تجهیزات در شرکت پالایش گاز ایلام به صورت استاندارد و ایمن انجام شده و برنامه‌های اصلاحی لازم متناسب با اطلاعات روز استخراج شده است که قابل تقدیر مى باشد.

 زردویان افزود: پالایشگاه گاز ایلام در زمینه های مختلف پیشرفت قابل توجهی داشته و در حوزه بازرسی فنی نیز بسیار موفق عمل کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز