استاندار ایلام:

وزارت نیرو حریم سد سیمره را تملک کند

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۴:۵۳:۰۵
کد خبر: ۸۴۲۱۱۶
وزارت نیرو حریم  سد سیمره  را تملک کند
استاندار ایلام در همایش استانداران سراسر کشور گفت:وزارت نیرو حریمی که در بالادست و پائین دست سد سیمره لازم می داند را تملک کند.

 به گزارش برنا از  ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در اولین نشست استانداران که در وزارت کشور با حضور وزیر کشور و معاونین برگزار شد، از وزارت نیرو خواست حریمی که در بالادست و پائین دست سد سیمره لازم می داند را تملک کند و مطالبات مردم را به موقع پرداخت نماید.

وی در ادامه برای جلوگیری از موازی کاری در خدمات دهی به مناطق سیل زده استان پیشنهاد داد؛ تمام عواملی که در قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان مشارکت دارند اعم از سپاه، بنیادمسکن، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و ... با هماهنگی ستاد مدیریت بحران و تحت مدیریت واحد استان و استاندار کارهایشان را انجام دهند.

استاندار ایلام در ادامه بر طراحی سامانه الکترونیکی برای ایجاد بانک اطلاعاتی در مناطق سیل زده تاکید کرد و گفت؛ برای دوری از یک جانبه نگری و تحت پوشش قرار دادن تمام مناطق آسیب دیده وجود یک سامانه الکترونیک و ثبت اطلاعات اقشار آسیب دیده از سیل لازم و ضروری به نظر می رسد. 

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی استان خواستار فعال سازی دیگر ظرفیت های استان از جمله مزیت مرز شد و گفت؛ راه اندازی گذر مرزی چیلات، راه اندازی بازارچه چنگوله و بازارچه چیلات و موافقت با بازارچه هلاله شمالی از مهم ترین خواست و مطالبات مردمی در استان است که درصورت اجرایی شدن می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه استان و کشور ایفا نماید. 

 سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن اینکه پیشنهاد داد که مراسم اربعین ۹۸ بصورت کاروانی برگزار شود خواستار فرماندهی واحد و متمرکز ستاد اربعین در استان شد.

وی در ادامه خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات اربعین شد و گفت؛ همچنین ضرورت دارد با توجه به مشکلات پیش رو استان تخصیص اعتبارات سال ۹۸ ضمن اینکه در اول سال صورت پذیرد، از تخصیص بالایی نیز برخوردار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز