رئیس آزمایشگاه پالایش گاز ایلام عنوان کرد:

صرفه جویی ۷۰۰ میلیون ریالی پالایشگاه ایلام برای بومی سازی مواد شیمیایی آزمایشگاه

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۴:۲۵:۳۷
کد خبر: ۸۵۱۶۷۲
صرفه جویی ۷۰۰ میلیون ریالی پالایشگاه ایلام برای بومی سازی مواد شیمیایی آزمایشگاه
رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام از صرفه‌جویی ۱۴۰ درصدی این شرکت در راستای بومی سازی مواد شیمیایی مورد مصرف در آزمایشگاه خبر داد و گفت: این مواد شیمیایی در سال های گذشته از طریق شرکت های خارجی تهیه میگردید و در راستای تامین آنها، شرکت متحمل هزینه مالی و زمانی زیادی می‌شد که با شناسایی شرکت های تولید کننده داخلی این موضوع محقق گردید.

 به گزارش برنا از ایلام ،مجید گراوند گفت: به منظور حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از خروج ارز از کشور،خط مشی آزمایشگاه در زمینه خرید و سفارش گذاری دستگاه ها، تجهیزات،مواد شیمیایی و دیگر اقلام مصرفی آزمایشگاه بر پایه بومی سازی در دستور کار قرار گرفته است.

او اظهارداشت:مواد شیمیایی یکی از اقلامی است که به دلیل مصرف مستمر در آزمایشگاه لازم است به صورت سالیانه تأمین گردد لذا أهمیت أین موضوع باعث گردید تا طَی سال گذشته برنامه بومی سازی آن در دست اقدام قرار گیرد.

 رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: با توجه به اهمیت کیفیت این مواد در فرآیند آنالیز و تهیه دیتاهای ازمایشگاهی ، تاکنون تامین آنها از شرکتهای خارجی مانند آلمان، بلژیک صورت می گرفت.

گراوند خاطرنشان کرد: در راستای بومی سازی مواد شیمیایی آزمایشگاه،شرکت های تولیدکننده داخلی شناسایی و با توجه به اهمیت کیفیت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و تاثیر آن در حصول نتایج، ابتدا نمونه مواد شیمیایی مورد نیاز آزمایشگاه پس از بررسی های دقیق فنی با مقدار کم تهیه شده و در آزمایشگاه،آنالیز کیفیت درصد خلوص و خصوصیات فیزیکی آن مورد بررسی قرار گرفت که گزارشات آنالیز دلالت بر تایید کیفیت این مواد را دارد، در ادامه پس از حصول اطمینان از نتایج بدست آمده مواد شیمیایی موردنیاز از شرکتهای داخلی تأمین شده است.

او ادامه داد:در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی،این شرکت خریدهای خود در زمینه مواد شیمیایی مصرفی آزمایشگاه را از تولید کنندگان داخلی آغاز نموده و در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز