عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

آمریکا بیش از هر کشوری از حادثه انفجار نفت کش ها در فجیره و به مخاطره افتادن امنیت انرژی سود می برد

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۵:۰۷:۰۹
کد خبر: ۸۵۳۳۳۷
آمریکا بیش از هر کشوری از حادثه انفجار نفت کش ها در فجیره و به مخاطره افتادن امنیت انرژی سود می برد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:آمریکا بیش از هر کشوری از حادثه انفجار نفت کش ها در فجیره و به مخاطره افتادن امنیت انرژی سود می برد.

به گزارش برنا از ایلام ،جلال میرزایی گفت:حادثه فجیره در دراز مدت تاثیری بر قیمت نفت ندارد و ادعای مقامات آمریکایی در مورد نقش ایران در انفجار نفت کش ها نمی تواند منطقی باشد و بیشتر مکمل مواضع اعراب در اجلاس عربستان بوده است  تا موضعی ناشی از کارشناسی.

وی با اشاره به اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در مکه گفت:از یک طرف سعودی ها با انتشار بیانیه ای در مکه ایران را مسئول نا امنی در منطقه می دانند و از طرفی هم مقلامات آمریکا در همان روز حادثه فجیره را به ایران نسبت می دهند وادعا می کنند به دلیل افزایش قیمت نفت ایران حادثه فجیره را ایجاد کرده وقطعا می توان از این تلاقی این برداشت را کرد که این مواضع نوعی مکمل هم برای ایجاد پروژه ایران هراسی بوده است.

نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد:عربستان و آمریکا هم از افزایش قیمت نفت سود می برند و از سوی دیگر به مخاطره افتادن امنیت انرژی در دنیا به زیان کشورهای چین،هند و ژاپن است و بر کسی پنهان نیست که آمریکا به دنبال تضعیف این کشورها است.

وی تصریح کرد:باید یک تیم مستقل کارشناسی بین المللی با تمرکز بر منافع آمریکا از حادثه انفجار نفت کش های اماراتی تشکیلشود و ابعاد این موضوعرا برسی کند تا مشخص شود ادعا های مسئولین آمریکایی چقدر بی پایه است.

به گزارش خانه ملت مایک پمپئو بامداد پنجشنبه مدعی شد ، ایران با حمله به نفتکش ها در ساحل امارات متحده عربی در پی افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی بوده است.  ومدارکی از این موضوع در اختیار آمریکا قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز